September 1, 2010

Al-Fatihah

Agak terlambat nak update..jd bace je la ape yg aku taip ni yek..hehe

Cerita opah & qayyim 2 hari sebelum 26.08.10:


Qayyim:opah..ayim nak balik kg. jumpe tok bakar..(sepatutnye kene panggil moyang coz aku panggil atok)..hehe
Opah: ye..raye nanti kite balik kg..boleh jumpe tok bakar..
Qayyim: ayim nak kejar ayam kat kampung perak
Opah: nanti kite balik kg perak..

Pada 26.08.10 kami mendapat berita yg tok bakar telah kembali ke rahmatullah sesudah azam maghrib di hospital Taiping.Mase tu aku kat Saloma Bistro ngan budak opis..ye la bos belanje..dapat je tau berite ni aku pun kelam kabut cam ne nak balik ni..naik tren confirm lambat..nak tahan teksi??gile susah nak dapat..nasib la ade mr.BF..so die la yg amik aku kat situ..tq abg syg..hehe

berbalik pd cerita ini...Tok bakar sememang nye dalam keadaan koma akibat serangan jantung, kencing manis & darah tinggi.Anak buah aku yg sorang ni mcm tau2 je yg tok bakar die akan pergi selamenye..ye la 2-3 hari sebelum tu asyik dok ulang nak jumpe tok bakar aje...tp pe kan daya Allah lebih sygkan to bakar die..

Kami sekeluarga pulang ke kampong pd hari yg sama utk memberikan penghormatan terakhir kpd beliau sebelum dikebumikan di Kg. Ara Panjang keesokan harinya.Moga rohnya dicucuri rahmat & ditempat kan dikalangan org2 yg beriman..amin…

Nat kate---> bile musim buah mesti arwah akan suruh balik kutip durian kat dusun…huhu..

No comments:

Post a Comment