November 1, 2010

Tak Kesampaian

Sbnarnye bukan ape yg aku ni x kesampaian…yela dalam N3 sebelum ni aku ade cakap nak ke GENTING on sunday tp hajat kami-kami ni x kesampaian…mane tak nye memule kami plan nak naik bas ye la sbb nak naik skyway tu…kalau naik bas tu dah pakej all in one..hehe..bile time nak beli tiket on Friday tu sangat la dukacita dimaklumkan SKY WAY tutup utk aktiviti penyelenggaraan & digantikan dgn shuttle bus…pas tu kami meeting on the fon with my sister she said nevermind just proceed…ok then aku pon beratur la nak beli tiket…penat menunggu (10minit je) tiba la turn aku…aku cakap “kak nak tiket ari ahad paling pagi”..penuh confident & bersemangat waja nih…last2 akak tu kate tiket ari ahad tinggal pukul 1p.m aje…whatttt!!!!!!!!..mak aih..aku ingat aku je yg nak ke genting rupenye ramai jugak manusia yg nak kesane…huhu…sangat tersentap weh…nasib gi beli tiket ngan mr.BF..then die kate x pe nanti kite gi naik kete I drive..baru je plan ingat x nak naik kete..sbb nak adventure kononnye..muahaha…Balik tu aku ckp la kat kakak aku kate tiket HABIS…mule la die salah kan aku sbb beli tiket lambat..hehe..katenye “ingat ko je ke yg nak gi genting..org dah gaji ni confirm la ramai nak gi”..hehe..aku hanya mampu tersenyum…


Malam tu kami duduk la beramai-ramai sekeluarga…kat depan mate ade la surat khabar metro dgn tajuk besar 7 TERKORBAN NAHAS GENTING SEMPAH..mak aku awal-awal dah warning “KOME SEMUA X PAYAH PERGI GENTING TU..tengok ape dah jadi..hujan2 ni jalan licin turun bukit”..kwang…kwang…itu la die amaran seorang EMAK…mak kate jangan jadi jangan la pegi..so kami pon cancel la trip ke genting tu..nasib baik la x beli tiket sbb habis..kalo dah lebur dah duit tu kan…ade hikmah disebaliknye…

jadi kami mesti gunakan PLAN B…tp ape plan B nye????jenuh la nak pikir…nak kesane sini..semua x nak gi…(sbb kene gi dalam KL je..bosan)..hehe..so kami tanye kpd bday boy (mr.BF)..kate nye nak makan steam boat la..so ahad tu dari pagi sampai malam kami together2 kesini sane…makan pagi..beli barang..makan tghari a.k.a ptg (steamboat)..jalan-jalan..shopping..beli belah..jenguk-jenguk..tengok-tengok...shopping lagi...last sekali supper..hehe..sangat syok..jalan ramai2 termasuk la sorang anak buah aku yg paling noty tu…walaupon penat tp best…hehe..thanks u all...

pssst..nat kate----> x sempat nak tangkap gambar sbb semua bz mengejar anak buah & SHOPPING!!!!....

No comments:

Post a Comment