January 20, 2013

Rumah oh rumah : kipas & lampu

Halooooo...baru lepas kemas rumah..menyapu mengemop now mcm tak tau nak buat ape..tetibe ade idea nak berblog...kali ni perihal rumah..oh mungkin dah basi tp tak pe lah..since ade org bertanya maka aku buat entri ni..hikhik...

Perihal lampu & kipas..ade yg tanye mane aku beli..ade yg tanye pasal harga..ade yg tanye kualiti..hmmm..bg aku semua ni pandangan masing masing..bg aku kalau nk beli lampu murah sila lah ke PUCHONG..kedainye name HOUSES OF LIGHTING..serius sangat murah kalau nak compare dgn kedai lain..before aku pegi kedai ni aku dah survey banyak kedai area KL tp memang tak dinafikan harga nye berbeza walaupon lampu yg sama! See kenape nak beli yg mahal utk bende yg sama &kite boleh jumat sehingga 50%...iyeee betoi...cthnye ade satu lampu ni...aku tgk kat kedai XX kat setapak harga nya RM89.90 tapi kat house of lighting ni harganya cuma RM 45.00...berbaloikan...begitu juga dgn lampu yg lain2...

Dekat sini sahaja kite dah jimat banyak utk lampu & kipas...so duit yg budget terlebih tu boleh la buat bende lain kan..hikhik...memandangkan rumah aku comel lote je maka kami tak memerlukan begitu banyak lampu..utk keseluruhan 1 rumah termasuk 3bilik, 2 bilik air, dapur, balkony, entrance, & ruang tamu kos utk lampu & kipas tak sampai pon 1.5k...kalau yg mahal pon kipas la..tak caye sila lah jengah house of lighting tu...lampu rumah aku yg harga RM8 pon ade hokey..ahahaha..janji boleh terangkan ruang..ai tak kisah uolsss kalau harga murah & made in china..as long as bende tu nampak ketahanan yg utuh aku ok jer..lagi pon selagi boleh jimat kite jimat...nak pindah rumah ni bukan senang..duit pon banyak nk pakai...mcm belanje nak kawen..ehhhh..hikhik

Hmmm..tu je utk hari ni..nanti aku sambung part lain yek..



Published with Blogger-droid v2.0.4

4 comments:

  1. Betul2..kami dulu time nk masuk umah baru mmg borong lampu and kipas kat House of Lighting gak.banyak beza bila compare harga dgn kedai lain..lagi satu kedai Top10 dkt puchong jugak.Klu downlight kt Top10 murah sikitla.klu nk beli bnyk beza 5-10 ringgit tu bila total jd bnyk gak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramai yg ckp kedai ni memang murah..berbaloi baloi kan rDnA...hikhik..jimat pon jimat...

      Delete
  2. Mmg ramai yg recommend kedai ni kan. Selalu lalu je, tak penah singgah pun. Nnt le bila nak masuk rumah baru nnt blehla singgah n borong kt sini. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sk: memang kalau search kat pakcik google pasal kedai lampu kedai ni la yg top nye pon..mcm tak caye tapi bile pergi sendiri baru tau..memang betoi murah...hikhik...

      Delete