December 29, 2014

Pray For PANTAI TIMUR

Sedih..sayu..geram..itu lah yg aku rase saat ini..

SAYU mengenang kan mereka yg terlibat dengan banjir besar di pantai timur khususnya..dan beberapa negeri lain am nya..

SEDIH mengenang kan nasib mereka berpindah randah..keadaan tak terurus..bekalan makanan yg entah cukup ke tidak..perubatan..sebak rase bile baca status update kat FB mangsa merayu utk di selamat kan..Bagaimana perasaan mereka?? Entah..tak dapat aku gambar kan..kalau aku lah berada di situasi mereka entah aku boleh bertahan ke tidak..aku tak setabah mereka..mungkin…

GERAM dengan keyboard worrier yg keji kerana menhebahkan berita palsu..Dalam keadaan macam ni ade jugak org2 yg keji sebarkan berita palsu..tolong la bertimbang rasa sikit..iye keluarga anda tak tergolong diantara mereka yg terkena musibah..tapi bertimbang rasa lah..kalau rase tak ade benda nak diceritakan duduk diam2 je sudah..hulurkan bantuan ape yg patut..tak kesian ke kat mangsa yg terlibat?? bengap betoi!

Bagaimana keadaan warga tua..anak2 kecil..ibu mengandung..Ya allah..berat dugaan mu kali ini..KELANTAN lumpuh 100%..bagaimana hendak disalurkan segala keperluan..bagaimana hendak survive dlm keadaan tiada eletrik..tiada komunikasi dunia luar..MASYAALLAH..

YaAllah, sesungguhnya engkau maha mengetahui..engkau yg merancang..enkau jugalah yg menentukan..
Pinta ku ya Allah, beri lah sedikit sinar buat mangsa2..berilah mereka kekuatan..beri lah mereka walau secebis harapan untuk menerus kan hari2 mendatang..
Wahai bumi, engkau telanlah air mu..wahai langit, berhentilah dari curahan hujan mu..
amin ya rabbal alamin



No comments:

Post a Comment