August 24, 2010

Berbuka sana sini..

Dah hampir setengah bulan kite semua berpuasa…tahun ni ada lah rekod paling baik aku bila tiap-tiap hari aku berbuka puasa kat umah je wif my family..


Berbanding taun-taun lepas boleh kate seminggu tu 2-3 kali aku bukak pose kat luar wif mr.BF..cube kire kalo sebulan..hehe…walaupon mak aku hari2 masak sedap-sedap (sehingga menjilat jari)..tp aku nak jugak berbuka kat luar…hehe..ngade kan…ye la org kate bulan pose ni bulan MAKANAN..huih..mcm2 jenis makanan dipromosikan…kat restoran, kat hotel semua tempat ade promosi buffet ramadhan..kite cume pilih aje yg mane berkenan…yg mahal, yg murah, yg sederhana semua ade…menu pulak mcm-mcm ADAaaaa..haha…

Jd hari ni 24.08.10 aku & teman-teman sepejabat akan berbuka di SEOUL GARDEN kat plaza pantai..ni baru 1st time aku dengar tempat ni…kat sini juadah nye bbq & steamboat..memang I LIKE la…aku sangat suke la makan steamboat ni…hehe..asalnye kami ni nak pergi kat restoran REBUNG milik chef Ismail tu..tp ape kan daya sudah FULLY book sampai Saturday..fuh mcm hebat jek tempat tu kan..hehe…x pe satu hari nanti akan ku terjah jugak tempat tu…tungguuuu…

Esok pulak (Rabu) aku ade jemputan berbuka dari supplier company aku…dari org travel agency..hehe…venue nye kat Cititel hotel, Mid Valley…aku penah la cube search buffet kat sini..agak menarik…harganye pon boleh tahan..tp x kisah la org benje kan..hehehe…

dan yg terakhir..(terakhir ke) hari Jumaat..wif mr.BF…paling best nye bile mr.BF beri aku kelonggaran nak pilih mane2 je tempat yg aku nak..sbb taun lepas die je yg pilih tempat tanpa pengetahuan aku..hehe..sangat syiokkk…tp aku ade satu masalah bila aku x tau nak pilih kat mane…jenuh la otak ni pk mane nak makan…tibe2 mr.BF cadangkan kat restoran berputar KL Tower..fuh semangat..tinggi benau…tp dalam hati berbunga2..hehe..bile dipikirkan balik mcm x berbaloi-baloi je..ye la..bile berbuka ape yg kite makan x banyak mane pon berbanding hari x puasa…so dgn berat hati aku menolak..tp aku kate maybe next time kot..hehe… so mr.BF pun kate OK next time..(ade can tu)..hihi..jadi setelah di congak2 aku memilih kat RENAISSANCE HOTEL…hehe..nape kat situ??ntah..saje nak try..lagi pon dekat ngan KLCC..balik tu boleh shopping-shopping jap..muahahaha…

itu la die antara tempat-tempat yg akan aku lawati mgu ni…haih..lepas ni nak kene pikir pulak mane aku nak shopping raye..aktiviti yg sangat-sangaaaatttt aku suke..rase dah gian ni..mane x nye dah dua kali weekend aku dok bertapa kat umah je…x boleh jadi..ni la masenye tuk aku membalas dendam..hahaha…

psstt..Nat kate--->dengar2 bos nak belanje berbuke…ye ke???ntah le nanti akan diberitahu kemudian..hehe..selamat menjamu selera kawan-kawan...

No comments:

Post a Comment