May 31, 2011

Bunga Pahar

Halooo lovelies sekalian….lame kan hilang dari alam maya nih..hahaha..bukan pe..kesihatan + kesibukan melanda..nasib la ade Mr.Tunang yg prihatin..boleh hantar & ambik gi keje hari2 sepanjang gangguan kesihatan nih..walaupon ade yg kate “eleh belom kawen”..tp tak kisah la kan..cerita ni pasal sekarang bukan cerita 5 bulan lagi..hihi..tp aku percaya seseorang takkan berubah tanpa sebab..insyaallah..hari ni nak cite sikit pasal bunga pahar a.k.a bunga telur…hihihi…setiap majlis perkahwinan mesti wajib ade bunga pahar ni kan..kalau tak de rase mcm something wrong somewhere aje..ye la kalau ikut adat melayu kite ni bunga pahar dah jadi satu kemestian…tp ade jugak majlis yg moden tu tak menggunakan bunga pahar kan..tp aku tetap stail org lame...mahu ada bunga pahar...


Nak jadi cerita dalam hati ade taman aku ni suke la mensurvey2 bunga pahar nih..tp of course la nak yg murah tp cantik kan..hahaha..dasar kedekut…ye la nak yg cantik tp harga tak mo la mahai2…aku bukan org ada-ada…aku yg hadooo jek..hihi…ni lah hasil dari kerja survey aku..berkenan tp _________(fill in the blank..hahaha)

bunga stokin..love the color


sumber:shajaratul design

bunga tisu..sumber:Rayyan Store
tu la antara yg aku suka...semua tu online...tp aku dah try tengok kat SSF..harga boleh tahan murah sikit..hihihi...tp tu la tak decide lagi nak beli skang ke esok2..mcm lambat lagi..tp takut tak sempat..haishhh...pas tu aku suggest la kat mak aku kate doorgift nak bg telur rebus aje..alaa..mcm org dolu2 tu...balut ngan tisu tak pon letk je dalam kotak...baru la tradisional..tak payah pening nak pikir bende lain...hihihi..pas tu mak aku kate:
"sape nak merebus telor bebanyak nih???"

adehhhhh....hambik kau...hahahaha...so telur hanya utk bunga pahar aje la jawab nye..itu pon 100pcs..

No comments:

Post a Comment