May 18, 2011

Wedding Update : Baju Pengapit

Haloooo…mari kembali bercerita pasal kerja kahwen..hihi…kali ni nak cerita pasal baju pengapit…ni baru baju pengapit perempuan je tau..pengapit laki tak beli lagi coz tak tau sape nak jadi pengapit…baju melayu tak pe..senang nak cari…cari yg dah siap aje…kat jalan TAR melambak..kan..kan…bile dah tau sape pengapitnye nanti baru pikir nak mencari..as to date hanya baju pengapit perempuan aje dah beli..utk resepsi kat KL & jugak majlis bertandang..fuhhh..lega..sbb pe lega???pengapit aku ni cerewet ya amat..tu tak nak ni tak nak..last2 hambik kau…terima seadanye..hahaha…

Oh ya lupe plak nak perkenalkan pengapit aku utk ke2-2 majlis…senang org yg same…lagi pon org ni aku dah kenal lame..dah 23 taun..hahaha..kami membesar same2…tau sape??ni la die…
adik aku daaaa…die yg volunteer nak jadi..kate nye dapat baju free…hampeh betoi…;p
Cerita dulu pasal baju utk resepsi kat KL…baju pengapit aku beli kaler PINK ye..hikhik…yg lelaki nasib la kan kene pakai PINK..tp aku dah ckp kat Mr.Tunang awal2..ckp kat pengapit lelaki die kene pakai baju PINK…takut la kan kang aku dah beli baju dorang tak nak pakai pulak…kan naya tu…oh ya..mesti korang terfikir kan tak kan la baju pengapit same ngan baju pengantin ye dak..dont’worry kat KL baju pengapit & pengantin totally different kaler ye..hihihi…kalau nak tau baju pengapit kaler pink ni susah sangat aku nak jumpe..tak tau la nape payah sangat…memule ingat nak cari yg plain aje..tp kang same plak ngan kakak aku…so tukar cadangan cari yg lace…tp tak nak la lace yg mahal2 kan…so satu hari aku jalan2 kat jalan TAR ngan kakak aku masuk semua kedai baju kat situ memang tak jumpe..haishhh..malang betoi…bile dah jumpe harga mengalahkan baju nikah aku plak..hahaha…da penat tu kami try la masuk butik MAYA…memang tak rase nak masuk pon kat situ..sbb mcm tak de je org yg masuk..hahaha..demand kan…kami pon try la masuk..masuk je dah Nampak kain lace kaler pink…menarik jugak..beads pon ade..penuh lagi...gasak la org nak kate baju pengapit merelik ke ape ke kan..janji kami suke…tp takut jugak harga mahal..tanye2 akak tu kate after less RM48 semeter…terus aku kate kak nak 2 meter..hahaha…ambik lining sekali kat situ total tak sampai pon RM150…yes I like…cam ni la aku..bile dah give up baru nak jumpe yg berkenan…yg penting MURAH..hihihi…

~kain pink~

Untuk bertandang pulak baju pengapit & pengantin aku ambik kaler yg same iaitu KUNING…tp kuning lain2 la..baju aku lagi menyerlah KUNING nye..huhu…utk baju pengapit aku ambik yg light sikit…tak de la overshadow pengantin kan..kononnye..tp malang nye baju KUNING pengantin akan bertukar kaler..huhu…tp baju pengapit akan tetap maintain kaler KUNING walaupon baju pengantin tak tau kaler ape..kisahnye baju pengapit kaler kuning ni kami beli kat Terengganu..sutera lagi..huhu..pokai…bukan pe kan mase kami gi trip bulan 3 ari tu..jalan2 kat pasar payang tu banyak gile kain sutera yg cantik2…so family aku plan utk bertandang mereka semua akan pakai sutera..(nasib la dorang beli sendiri..hihi)..so baju pengapit ni aku cume contribute sikit je la..selebih nye adik aku yg bayar…bagus kan…ye la budget tak de dik oiii…

~nampak mcm ade kaler pink+oren+kuning..tp majority is KUNING

~ni la kedua-dua baju pengapit aku~

fuhhh..ok settle bab baju pengapit..bile nak tempah itu ikut la pengapitnye..janji siap mase hari majlis..hihihi...


pssttt..nat kate--->ahad ni nak gi tengok cite NUR KASIH with my sister's & mom..hihi

No comments:

Post a Comment