August 24, 2011

Wedding Update : Do it myself

halooo...haaa aku ade utang entri ni kan..haha..kecoh je kan..buat bende simple aje..mcm kacang gitu..tp disebabkan aku ni keras-tangan maka yg mcm kacang dah jd mcm durian..muahaha..ape kene mengena kacang dgn durian??aiseyman..bulan poseee...sabar...

ok meh nak cite..last week aku ade buat pot pouri je pon..utk bg kat pihak rombongan masa wedding nanti..aku memang insist nak buat sendiri nih..gagah la konon...memula mcm nak buat utk semua tetamu total 1000pcs..tp Mr.Tunang kate "are u sure syg???tak payah la..buat 100 je cukup..tu pon belum tentu siap..hihi"..ceh..mempertikaikan kebolehan aku pulak..hihi..tp betul jugak ape yg die ckp...meh cik Nat tunjuk with picca..hehe

bahan2 yg diperlukan:
pot pouri
balang
kain organza
shreded paper
bunga
pewangi
ribbon
glass

ni rupe gelas reko nye..beli kat Ikea..satu kotak ade 6pcs..hihi

masukkan potpourri dalam balang pastu letak pewangi & tutup..kasi bau die sebati..

1- masukkan shreded paper sbg alas..tak la mcm bogel je kan..

2- penuhkan dgn potpouri

3- gunting kain organza ni ikut kesesuaian..jgn kecik sangat nanti susah nak ikat

4- mcm ni la rupenye bile dah ikat..oh ya ikat dgn getah je..

5- gunting toncet yg panjang tu jd bentuk mcm ni pas tu ikat dgn reben utk tutup getah

6- gamkan bunga yg comel kat tengah2 reben..

tadaaaaa...kan dah siap..hihi

kan dah kate kalau yg expert tu mesti mcm kacang je..tp aku ni tak berapa expert so hasilnya boleh la dibangga kan..hihi..tp selama 3 jam aku buat hanya siap 17pcs je..muahahahaha...sakit pinggang duduk lelame..then aku mms kat Mr.Tunang gambar nih..die reply "mcm tak caye je..cantik...boleh bukak kedai"..muahahaha..nan hadoo

psssttt..nat kate---> lepas raye la sambung buat balik..skang mood raye dah berkobar2 sbb...(nanti cerita)

8 comments:

  1. wah..bagus2!!..nnt leh aku order..hehehe

    ReplyDelete
  2. auww... auww... cantek!!!

    ReplyDelete
  3. cantek ke??hasil aku menjadi la ni..hahaha

    ReplyDelete
  4. Cantek la ;)

    DIY la benda paling best skli,even memenatkan..hehe.puas hati tgk hasil tgn sendiri kan!

    ReplyDelete
  5. waniey:hihihi..memang syok tp penat..kalau boleh tak nak sesape tolong sbb CEREWET..hahaha

    ReplyDelete
  6. Canteknye. Glass kaca 6pcs bpe ringgit kat ikea?

    ReplyDelete
  7. Canteknye. Glass kaca 6pcs bpe ringgit kat ikea?

    ReplyDelete