February 2, 2012

Bila bercuti

halooo..meh nak kongsi perasaan aku yg lain dari org lain kot..hahaha..

bile tiba hari utk bercuti otak aku bukan pikir mende lain lagi..otak aku hanya pikirkan pasal MAKANAN...haihhh padan la pon super tembam..haha..

sejak semalam aku dah kasi list kat husben ape yg aku nak makan kat sane sini..oh ye cuti seminggu ni aku akan berjalan arah utara..so ade la tempat2 persinggahan nye sebelum sampai ke kampung halaman..sambil menyelam minum air kan...

ok berbalik pada cerita MAKANAN...dah panjang lebar kot tempat makan yg aku nak gi..haha..my husben hanya mengangguk je la..layan kan je la isteri yg sorang nih...kiki..yg paling penting aku mesti nak singga kat Pulau Aman..tak kire..kene seberang laut pon tak pe lah..janji dapat makan mee udang & nasi goreng udang yg super sedap..adouihhh meleleh ayaq liuq nih...wahahaha...betul kalau sesape tak tau memang tak jumpe tempat ni..sbb die memang kene seberang laut pon..kene naik bot..adventure tak??sbb kan sepinggan mee udang...haha...restoran ni memang tepi laut je..dekat jetty...die memang jual mee udang & nasi goreng udang je..kalau g hari minggu lepas jam 2pm baik tak payah la susah2 nak seberang laut tu..CONFIRM habis punyeeee...

ni la jetty nak ke Pulau aman

ni je menunye tp hari2 sold out..haha

lepas tu kami singgah kat Penang...boleh la main laut..tengok sunset..yg penting nak makan pasemboq padang kota...pasemboq kat KL ni tak boleh lawan kat sana...oh sedap..

lepas tu baru la balik ke Perlis..kat perlis nak makan char kuew tiau arang..yg ni katenye femes kat sane..sbb pakcik ni goreng atas arang je..tp rase tetap sodappp..pas tu of course la nak makan seafood kat kuala perlis..murah & fresh...hmmm.hmmm...bile jalan balik ke KL pulak boleh la singgah kejap kat Ipoh..nak makan popia SS ALI..pas tu singgah tapah utk beli jambu..walawehhh...

eh kalau cerita bab makan sampai esok pon tak habis..nanti la aku cerita kemudian lagi yek..sambil cerita ni terasa nak meleleh air liur..wahahaha


pssttt..nat kate---->kalau la dapat pujuk husben ke puncak bukit boleh la makan:

sejuk2 makan steamboat bestttt--->murah pulak tu..haha

sejuk2 makan ice cream lagi best--->ubat semput nih..haha

sejuk2 makan strawbery lazat tau--->manisssss jeee..

tp rasenye tak cukup mase kot..haha...maybe next time..harus pergi jugak..sbb zaman bujang bercinta 4-5 bulan sekali naik bukit ni..hahaha

No comments:

Post a Comment