April 3, 2013

27 weeks pregnant : ADMITTED!

Halooo..lame berdiam..entri yg dijanjikan masih dlm draft..haha..maaf maaf...kalau bulan march aku sibuk dgn aktiviti jalan jalan..so bulan april dimulakan dgn 'check in' di hospital!hahaha

Ok back to topic..yup aku admit last monday! Ape kes?? Food poisoning u olsss...seksa sungguh..now tak fikir pasal diri tp fikir pasal baby jek..huhu

Al kisah balik dari Melaka last saturday aku dah start nk demam selsema..then mlm tu memang flat habis lah...subuh ahad tu perut dah mula memulas2...dh start cery bery...but masih boleh tahan...sempat lah hantar mertua kat pudu raya...tp lepas tu asik nk ke jamban jek..maka pergi lah ke klinik..sbb mcm risau baby dlm perut kurang air...then doc scan kate baby ok..everything normal..aku je lah yg terberak2..as long as aku x start muntah should be ok...

Balik dari klinik sempat jugak aku attend kenduri kawin..haha..cekal sungguh..tp mase kat kenduri tu aku x mkn pon..sbb selera dh x de...just tunjuk muka je..balik tu singgah rumah mak jap...masih lagi nk ke jamban jek..then balik rumah..rest..bermula lah episod jamban si peneman setia..yaaa..sampai ke mlm aku terberak2...husben call gyne aku mintak opinion what to do..ye lah dh mlm tu aku ckp kat husben baby x aktif mcm selalu...then menangis..sedih ok!

Then doc suruh bg minum madu n sejenis ubat utk absorb virus tu...ok lah aku boleh lena kejap mlm tu..pukul 2am++ start balik memulas...menangis2 mak menahan u olsss..dah lembik rasenye badan ni..ye la dah buang banyak..makan tak pon..sampaikan aku minum air masak pon boleh keluar balik..parah ni

Tengah pagi buta tu kami ke Columbia hospital,setapak...jumpe doc bagai and yes air dah kurang dlm badan..no wonder baby x aktif..huhu...doc suruh admit n masuk kan air..berbotol botol air dah masuk dlm badan...cucuk sana sini toksah kate lah...tahan je lah demi baby dlm perut..and bile dah byk air masuk baru la baby aktif balik...alhamdullilah

Dah masuk air tu still jugak terberak2..nurse suruh bg sampel aku punye poopoo tu..haha..nk gelak pon ade...tp kene la bg jugak sbb dorang nk tgk virus ape yg menyerang..tgh hari tu gyne aku dtg..die cek2 kate nye aku dh dyhydration...kene tambah air..then will see how it goes..

Setiap masa nurse akan pantau berape kali aku berak..berape kali aku kencing..berape kali aku minum..berape byk aku makan..hikhik..mcm ajar anak kecik..alhamdullilah dh petang tu aku feel better..x de lagi berak2..muntah2..anak pon dah mula menendang, menyiku, menyondol perut mummy..aku pon rasa baby dh selesa kat dlm..

Now i feel much better..kalo ingat balik ngeri rasenye..tp still lah ade rase lagi sakit perut..cuma boleh control lah dari hari tu..tak la terberak2..semalam discharge n doc kasi mc sampai jumaat...besttt nyeee...tinggal kan seketika masalah kat ofis..ini masa utk aku bergolek2 dgn anak..boleh hupdet blog selalu..hikhik..but doc kate kene jaga makan..jgn bedal ape aje..duduk rumah rest..jgn buat kerja berat..baiklah puan doc..sy yg menurut perintah..

Ok dah panjang berjela nih..bye!

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment