April 12, 2013

Jodoh panjang

Haloooo...jodoh panjang..hmmmm..ye benar...masihkah kalian ingat aku pernah kate nak tukar GYNE??tak ingat??hahaha...boleh refer sini

tapi nampaknye angan2 tu musnah..bak kate husben "jodoh kite panjang lagi kot dgn dr. Masita"..huhuhu..maybe baby nak dr. Marsita yg sambut kot...

alkisahnya..kami dah decide utk buat checkup & bersalin di PUSRAWI memandangkan dekat jugak dgn rumah..tapi entah kenape ade je halangan nye...sebelum ke SABAH awal bulan march hari tu aku sepatutnye ade appointment dgn salah sorang GYNE kat PUSRAWI tp saat akhir cancel sbb doc batalkan semua appointment tanpa aku tahu sebabnye..ok fine..then aku pegi bercuti..balik tu aku set appoitment lain dgn doc yg sama..tp mereka beritahu doc tak de selama 2 minggu menunaikan umrah..then husben ckp cube tanya doc lain..aku pon call lagi then nak buat appointment dgn doc yg lain..katenye "ohhh doc ni dah tak nak ambik patien lagi..sbb schedule dah full..kalau nak kene tunggu next week"..aku sentap!!hahaha..

bile aku tanya2 balik appointment yg paling cepat aku boleh dapat ialah mid april..time tu aku dah masuk 7 bulan kot..so dari aku pening2 nak kejar sane sini baiklah aku stay aje dgn doc Marsita nih..banyak lagi benda yg aku nak pikir...and yes aku tau doc ni memang best & sangat senang bekerja dgn beliau..cume yg masalah bab nak menunggu giliran je lah..tak pe lah as long as aku selesa & semuanya terkawal..

kekadang ckp kat husben.. "baby kite ni kecik lagi dah demand kan..nak doc best aje..hahaha"... ye lah baby..mummy & papa akan buat ape saje utk awak..janji awak sehat & selamat semasa kelahiran nanti..lagi pon doc marsita ni dah dari awal dgn kita kan...panjang dah perjalanan kita dgn doc marsita nih...that's why la rase sanyanggggg sangat nak tinggal kan beliau kan...huhu...

so kalau masih dgn doc Marsita nih aku harus pilih tempat nak bersalin..as per advice by doc kalau boleh die memang tak nak kite bazirkan duit yg banyak..sbb katenye yg akan sambut nanti tetap doc Marsita..so she ask us to choose either Columbia Asia Setapak yg harga nye oh myyy..or Dewan Bersalin Muslimah yg more cheaper than Columbia...kami ni entah ler...masih was2 dgn Dewan Bersalin Muslimah..but we should not judge the book by its cover rite??no??ohhh dillema sungguh...ye lah aku harus fikir mane lah tau nanti ade komplikasi ke *mintaak dijauhkan..amin*..but the doc bersungguh2 yakinkan kami yg Dewan Bersalin Muslimah tu bagusss..and she also ask us to go there and tengok sendiri..yes kami dah pergi and agak memuas kan..tak crowded..semua single bedded..and memang semua nya muslimah lah of course..hikhik..

but kami masih lagi 50-50 utk choose tempat bersalin..and husben says ok will see by end of this month..then kite decide..phewwww...

ohhh..kalau tak silap MEMEY SUHAIZA pon bersalin dekat Dewan Bersalin Muslimah tu..hmmm should I ask her about the service etc???hahahaha..ko hadooo contact no die ke yang oiii...kikiki...ok tak pe..ade mase utk google lagik..wish me luck!

last but not least

ini lah doc kesayangan hamba..ngeee

and harta dunia akhirat sy...halooo auntie & uncle ;)




No comments:

Post a Comment