August 14, 2012

Cerita Raya : Giliran RAYA!

halooo..assalammualaikum...tajuk yg aku rase BEST..hikhik..first time beraya ade suami..wahhh mak EXCITED ok..sekarang aku dah rase mcm mane perasaan org yg dah berkahwin bila tiba hari raya..hohoho.....GILIRAN RAYA..yesss..kalau tak kena gaya, cara berbincang mau bergaduh sebelum raya nih..hakhakhak..tp bukan aku ok..kami dah memang bincang bab GILIRAN RAYA sebelum kahwin..haaa..ko hadooo..hakhakhak...

aku pernah dengar kisah bila isteri tak nak balik kampung suami bila hari raya..atau suami tak suka balik kampung isteri..kalau tak raya pon tak balik..atas sebab jauh la tak berkenan la bla bla bla..ade tu yg sampai balik asing2..sbb raya kan..so masing2 nak balik kampung masing2..tambah meriah bila ahli keluarga suami/isteri berkumpul dikampung..for me TOLAK ANSUR tu penting...jgn sebab tak dapat balik raya kite nak gaduh masam2 muka suami isteri ye dak..ye betul raya setahun sekali..tp nak hidup dgn suami sampai mati..insyaallah..so tak kan la time raye je nak gadoh..time raye je bertekak..time raye je buat haluan masing2..not good not good..hikhik

eh bebel pulak..ok kisah GILIRAN RAYA aku tahun ni..pertama kali raya sebagai isteri..maka tahun ni GILIRAN pertama ialah dirumah aku..hikhik...sbb nye semua ahli keluarga aku berkumpul..lagi pon sblm kawen aku dah ckp kat husben yg raya tahun pertama turn aku..kalo kawen last year sebelom raya which is patutnye aku nak kawen 01 JULY (gelojoh), maka giliran raya tahun 2011 milik husband..tp disebabkan husband nak date 11.11.11 makanya aku la yg dapat turn dulu kan..ngeeee...

so tahun ni raya pertama kami beraya di rumah mak aku yg sekangkang kera je dari rumah aku tu...maybe jugak akan balik kampung belah mak aku kat PERAK..and then raya ke-3 baru la kami berangkat ke PERLIS pulak sampai la raya ke 5...

disebabkan itu aku menjadi makin excited ye kawan2..sbb taun ni aku ade 2 kampung..selalunye raye aku raye kat KL je pon...malam raye siap boleh melepak kat KLCC..hahaha..so taun ni berbeza..dapat la rase suasana raya kat PERLIS pulak kan..kikiki...

betapa aku excited nak raya taun ni sampai semalam ckp kat husband "rase nak pack baju hari ni lah"..hahahaha..tambah pulak semalam dah ambik baju puan isteri ni kat dobi..meriah ok..ngeee..

pesanan khidmat masyarakat utk suami isteri diluar sana..tak kira beraya di rumah sendiri ke rumah mertua ke hari raya sepatutnye menjadi INDAH buat anda bersama..ni la masanye utk kite mengeratkan silaturrahim antara 2 keluarga..so jgn gado2..ikut giliran masing2...hati2 dijalan raya..SELAMAT HARI RAYA!!!

4 comments:

  1. boleh kita rya sama tahun ni, aku pgi raya pun kat umah mak aku wei :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mama fiza..insyaallah..kalau sempat aku kerumah mak ko..nah bg baju mawar..dah lame peram nih..hahaha

      Delete
  2. selamat hr raya cik nat..! :)

    ReplyDelete