November 4, 2010

SIMPATI dgn nasib mereka

Korang mesti tau kan pasal banjir yg melanda utara tanah air...dalam surat khabar,berita tv,berita radio semua ade cerita pasal ni...betapa beruntungnye kita ni yg x terkene bencana banjir (insyaallah)...sebelum ni aku hanya sekadar tengok sambil lewa je...pas tu aku mcm buat x kisah..ye la x kene batang hidung aku kan...skang ni aku terasa sangat simpati dgn nasib mereka...bukan sbb ape ye la bakal mentua aku org perlis..so dgn ini sikit sebanyak aku tahu lebih lanjut pasal banjir yg melanda ni...kesian kat dorang..dah la anak 2 org je..sorang kat penang (kakak) & sorang kat KL (mr.BF)..ape la daya sangat dgn kudrat org tua nak angkut semua barang2 kat umah tu kan..mereka hanya mampu selamat kan diri sendiri & barangan yg penting aje...hmmm...

setakat 2 hari lepas mereka ditempat kan di pusat pemindahan sementara tunggu banjir reda..aku pasti & confirm banyak harta yg musnah kan..bayangkan punya susah nak cari duit kumpul harta tup..tup sekelip mate musnah mcm tu aje...sedihyeee...tp ape boleh buat ni semua qada & qadar Allah..kite hanya merancang DIA yg tentukan...

jadi malam semalam mr.BF pun pulang ke kampung menaiki bas..kalau naik kete susah la kan..kang x pasal2 tenggelam pulak..hanya kenderaan tinggi je yg dibenarkan masuk..katenye nak tolong mak & abah pape yg patut..lagi pun semalam pg. mak telefon kate abah pitam kat rumah mase tengah tengok kawasan...nasib baik x tenggelam dalam air kalau x aku x tau la..nauzubbillah...aku pada awalnye nak ikut sbb boleh la tolong same tp sbb beban kerja yg banyak & semuanye urgent aku x jadi ikut...ralat betul..

~keadaan di rumah mentuaku~

psstt..nat kate--->hari ni proses pembersihan sedang dijalan kan sbb banjir dah surut..harap2 semua keluarga tabah menghadapi ujian ini...mungkin ade hikmah disebaliknye...amin..

No comments:

Post a Comment