January 5, 2011

INSYAALLAH 10 bulan 6 hari=)

Halooo…jelita…hehe..nak cite kesinambungan dari entri semalam

Mesti korang dah tengok kan muke aku yg mcm tepung komak..huhu…x pe..pape pon bende dah jadi kan..majlis pon jalan dgn lancar…aku hepy semua pon hepi..hehee…

Semalam aku cite pasal yg best2 kan..so ari ni aku nak cite bende yg kurang sedap sikit..biasa la kat mane2 majlis pon mesti ade sikit cacat cela nye..ye dak…mesti jugak ade mulut2 tempayan yg sebok mengkritik itu & ini..x lupa jugak mereka yg berlagak bagus & kurang sopan..huh..name je dah tua tp perangai mcm org x sekolah..ape kes ni kan..jap gi aku cite satu2…

Majlis aku ni kecik aje..majoriti yg dtg pon ahli keluarga sanak saudara & jiran terdekat je..x jemput ramai org pon coz dah namenye pon majlis kecik kan..hehe..nanti kawen baru la aku jemput sekampung..hihi..cacat cela sepanjang majlis aku x pasti sangat sbb aku dok dalam bilik aje..haha..tp rase nye mcm x dengar pulak soseh2 kurang pape..makanan pon cukup sampai ke sudah..licin lagi ok..ramai yg kate sedapp..hehe..tq la kpd tukang masak kami..pakcik Hamdan yg jugak celebrate b’day hari yg same aku tunang..pasal mulut yg mengkritik tu sudah pasti la ade..tp aku terima dgn hati yg terbuka..no body perfect kan..yg paling banyak dikritik ialah pasal make up aku..huhu..sedih..baik aku makeup sendiri lagi chanteekkk...pas ni nak cari MUA yg boleh mendengar kate & ikut kehendak pelanggan...

Haaa..nak cite pulak yg mulut x sopan..tau la nak balas dendam kat aku kan..x pe aku senyum je...nak tau cite (wah dah mcm mami jarum)kan mase bertunang ade satu part dimana tukang cakap akan tanye ape hukuman / balasan jika salah seorang ingkar & putuskan pertunangan..nak jadi cite kami satu family x bincang lansung hal ni sbb memang x terpikir..ye la kite nak pikir yg baik2 aje bukan sebaliknye..tp org kate dah adat..betul jugak..mane la nak tau kan belakang hari nanti..so sebagai hukuman jika salah sorang dari kami ingkar, pihak aku kene pulangkan 2 bentuk cincin yg disarungkan di hari pertunangan berserta 2 bentuk lagi sbg ganti rugi..manakala pihak mr.Tunang harus menambah lagi 2 bentuk cincin jika ingkar..nak jadi cerita ade la sorang dari keluarga aku ni yg memang x puas ati kat family aku terus je tanye aku dgn cara yg sangat x sopan "hah engkau setuju ke tidak??mampu nak bayar balik??nanti kalau jd pape jgn naikkan name aku / bapak kau".wah2..sedapnye cakap..aku hanya mampu senyum je..rasenye muke aku dah merah time tu...org ramai ok..x perlu la nak jerit mcm tu..lagi pon kite tunang nak pikir bende baik bukan sebaliknyee..haihhh...menci sungguh..tp aku hanya boleh tersenyum..kalau aku jahat jap tu jugak aku jawab...dah la malas nak cite pasal org yg begini....

oh ya..lupe pulak nak bg tau hal yg penting...selepas berbincang kedua keluarga kami telah menetapkan sejumlah RM.......sbg hantaran & RM......sbg mas kahwin..kedua belah pihak juga bersetuju untuk menyatukan kami pada tanggal 11.11.11 & 12.11.11 sbg majlis resepsi belah perempuan manakala 19.11.11 majlis di belah lelaki iaitu di PERLIS..yahhhooo...(gatal)jadi ape lagi mari lah kite same2 counting down hingga ke tarikh itu...hehehe...

No comments:

Post a Comment