December 8, 2011

Rutin Harian bergelar PUAN!!

halooo semua...maaf ye terpaksa skip about wedding & honeymoon dulu..hihihi..gambar wedding tak dapat lagi..pas tu gambar honeymoon tak transfer lagi..MALAS!!keh keh keh..

jom citer pasal rutin harian bile dah jadi PUAN nih...hari ke-3 kawen kami dah duduk umah sendiri sbb husben I kene keje dah..maklum la die kan tak cuti panjang...kikiki..jadi ape aku buat ialah MAKE OVER rumah bujang jadi kan mcm rumah org yg dah kawen..adehhhhhh...poning kepala den...hahaha...aku ubah tu aku ubah ni..aku buang ape yg patut aku simpan ape yg patut..aku letak bunga..aku mop, aku sapu, aku lap..taraaaaaa.....(oh maaf aku tak sempat snap picture)...husben balik keje senyum bunga-bunga..kikiki

kalau dulu mase bujang aku ni ade la jugak penyakit M..wakaka..tp alhamdullilah lepas je kawen penyakit M tu makin terhapus dalam diri aku ni...mane tak kalau aku tak buat sape yg nak buat kan..lepas kawen je automatik sifat sbg isteri tu wujud..tau je ape nak buat..ape nak masak kan..kagum dengan diri sendiri...hihi

sejak dah kawen ni kalau dulu aku akan sampai ofis seawal 8a.m & pulang seawal 8pm tp tidak sekarang..sekarang aku akan sampai ofis seawal 8.30am & pulang seawal 5.30pm...hahahaha...ape nak buat aku dah ade tanggungjawab baru skang kat umah...

so rutin aku kalau hari bekerja pagi2 lepas subuh dah siap semua yg wajib aku mesti masak breakfast kat husben aku...kalau breakfast ni senang aje...aku tengok ape yg ade je..kecuali kalau malam tu husben kate nak makan yg berat-berat ke kan..baru la aku prepare bahan nye siap2 malam tu...tak la aku kelam kabut pagi2 kan..so kalau pagi cukup sekadar roti telur ke, scramble egg ke, hash brown ke atau pon die hanya mahu kan secawan milo!!...

utk dinner pulak selalu aku akan masak yg bergoreng, gulai & sayur..cukup la utk kami berdua yg makan...dan selalu nye husben akan tersandar kekenyangan..hihihi..alhamdullilah...aku masih lagi belajar cara2 nak memasak nih..mane tak kalau nak masak aje mesti bukak buku resipi..kikiki *kantoi*..tp tak pe kite belajar dulu nanti dah terer pejam mate pon aku dah boleh buat ye dak....

hari minggu pulak hari mengemas rumah & hari utk ke pasar beli barang basah...i likeeeee membeli belah..


pssttt..nat kate---->sedang kumpul resipi melalui online & jadikan buku...jimat tak payah beli..weeee

4 comments:

  1. count me in ! saya pun since jadi wife ni penyakit M dah dinyahkan! hari-hari bangun pagi memang automatik tau ape keje kena buat. heeee. give me five! ;)

    ReplyDelete
  2. hehehe..anna..nasib baik penyakit M tu tak merebak...selamat menjalani kehidupan rumah tangga...

    ReplyDelete
  3. firstly, congrats on ur wedding. Sy dulu pon mcm tu masa baru lepas kawin. Sebelum kawin risau gak taktau masak. tapi lepas kawin, setakat nak bagi hubby kenyang tu, xde mslh la.. :)

    ReplyDelete
  4. iizla:thank yaa....hehe..betul tu setakat nak bagi husband kenyang x de masalah...lepas ni dah boleh lawan masterchef..kekeke

    ReplyDelete