May 9, 2012

Hanimun ~~ Kota Singa

hehehe..halooo..lame tak bersiaran..maklum la tuan blog sibuk bercuti berdua2an..oh sungguh asyik...bak kate kawan aku "nat ni hanimun kali yg ke berape??" hihihi...aku hari2 pon hanimun jugak..tak kisah dimana saja..rumah sendiri pon rase mcm dok hotel..cewah..hahaha

ok ok..aku malas nak berstory panjang2..entry ni pon lame dah peram..tunggu mase nak publish aje..berpinar mate aku nak pilih gambar..haha..so aku kepil kan gambar aje lah bg menceritakan semuanye..kikiki (poyo)

LCCT terminal sblm berlepas

kami menginap disini SILOSO BEACH RESORT
rate utk 3D2N SGD350++..mase ni ade promotion tu la yg dapat murah..
kalau sesape yg sukakan kedamaian aku rekemen stay kat sini...best..senang nak kemana2..tak sibuk..

hotel reception..memang capai matlamat ECO GREEN RESORT..sejuk jeee mata memandang

swimming pool die sangat la best..ingatkan nak la try sblm check out..tp nan hadoooo..tak sempat..haha

ni la bilik kami..oh abaikan husben yg ketiduran..haha

peace yoo..ade laut..weeee
lepas check in mase utk tinjau kawasan..hihi

pantai siloso
pasir die best..bersih

cakkkk..hotel kami kat depan tu je haa..

beach trem yg free..boleh bawak kami sekitar kawasan siloso ni..consider as pengangkutan utama disini..

pemandangan dari atas monorail

kat sini ade cable car ni..menarik tp aku tak sempat naik sbb tak cukup masa.. :(

ni dekat VIVO City..shopping mall..yg menarik kat sini org awam boleh lalu lalang kat air ni..budak2 la yg paling suke aku rase..tp tak boleh mandi ye adik adik

pemandangan dari atas vivo city..itu monorail yg free bawak kami dari sentosa ke Vivo city
kat Vivo city ni mcm KLCC la..kat bawah ade MRT nak ke mane2..senang kan..

itu USS

Day 2: breakfast kami di hotel..hmmm..tak banyak choice pon..tak macam hotel kat malaysia yg kalau breakfast mcm2 adaaaaa...ni sekadar cereal, kuey tiau yg memang sedap, roti, telur, sosej, bubur, jus, coffee & teh..hihi

lepas makan mulakan perjalanan..menanti trem nak ke monorail


husben dgn hantu kak limah..haha

2 stesen je dari siloso beach..dekat kan
kalau duduk kat siloso memang sangat convinient..transport senang..

oh..candilicious..auwww

im here!!

aku lagi..hihi

tiket beli online..so senang terus ambik aje..harga tiket utk weekdays SGD68 sorang
kalau weekend mahal sikit kot


masuk2 je jumpe ni..besar nye nganga..

ni tempat pertama yg kami tuju Transformers the ride..memang ohsemmm..bagaikan berlawan dgn robot..real beb..husben suke gile kot..best best


kenape kereta ku disini..haha

yeayyy..ade pon gambar berdua..hikhikhik

oh ini memang seramsss..sumpah aku tak berani naik..haha

the castle

mr green

prince katak


kasi can husben enterprem pulak..haha

auwww

manjenyeee

me with the heroes..

sebelum pulang

abg bile nak ke hollywood pulak?? haha

next destination lepas USS kami ke sini..singapore flyer..alaa mcm eye on malaysia..tp ni yg tertinggi di dunia..ye ke??entah..

tiket nak naik ni agak mahal jugak SGD29.50 sorang..tp sbb aku penat dah jalan kaki dalam panas terik dari MRT nak kesini maka kami naik je..sejuk sikit..berpeluh ketiak mak..haha

tiket singapore flyer..yg best nye die buat mcm nak naik flight betoi..ade body check, beg scanning..hehe..
dalam ni ade org jepun yg sangat bising

esplanade

ni dekat marina bay

buah tangan yg kami beli buat keluarga & teman..hihi..

mlm terakhir kami tengok nite show SONG OF THE SEA kat siloso beach tu..best gileeee...
kalau budak2 surely sangat suka..sbb ade pancuran air, laser, lagu2, joget2.. memang menarik lahhh..nak tengok ni kene bayar ye SGD10 sorang..hihi

bunga api di akhir persembahan

Day 3: lepas breakfast sebelum check out..kami jenjalan kat sini..naik monorail..1 stesen je
attraction yg ade kat sini cuma lah menara berpusing, kolam2 kecik..tp aku tak pegi pon..sbb tutup lagi..bukak pukul 11 pagi kalau tak silap..

aku

aku lagi
aummmm

aku lagi & lagi..haha

wajib la singgah pantai kejap..

belakang tu budak kindergarden tengah riadah dgn cikgu nye..best kan riadah kat beach..

i will come here again..insyaallah

hijauu

naissss

pantai siloso

susah betul nak tulis kat pantai ni..asal tulis je kene padam dek ombak..haha

kami yg bertemakan hijau dalam monorail nak ke airport...hehe

masa utk pulang..
ni kat terminal LCCT..kat changi airport tak sempat nak tangkap sbb kami lewat..haha..
tu la padahnye kalau sibuk bergambar..nasib tak kene tinggal..hihi

ape pon..thanks to husband sbb bawak sy ke sini..hihi...walaupon asalnye sy tak gemarkan KOTA..tp end up sy rase tak nak balik..sbb kat kota ade BEACH..i likeeee....oh ya nak promote sikit..kalau nak tengok gambar lagi banyak sila follow sy kat instagram NATRAHJAAFAR..kikikiki...banyak gambar dalam tu..



psssttt..nat kate---> november punya trip sudah di book..yeayyyy...yg penting ade BEACH..hihi







6 comments:

  1. syokknyee pn nat ni.honeymoon sakan..
    ada buah tgn kat aku ke??haaahaaa perasan..

    ReplyDelete
  2. hihihi..gile tak syokk..rase tak nak balik..hahaha

    ReplyDelete
  3. best kan USS tu,,, aku paling suke pic ngn kung fu panda tu.. 3 og yg sgt cute.. hehe

    ReplyDelete
  4. Ana memang best..alaaaa...malu ai kate comel..haha*perasan*

    ReplyDelete
  5. woiiii/// best nye hanggg..!!!

    ReplyDelete