May 16, 2012

Lauk makan malam

haloooo...semalam aku masak setelah sekian lama aku tak masak utk dinner..hahaha..itu pon nak cite dalam blog ke?? hihihi..blog aku lantak la nak tulih ape pon kan..

so semalam balik keje aku keluar kan ape yg ade dalam peti..last week dah gi pasar maka dalam peti ais aku mcm2 adaaaa..setiap minggu aku akan ke pasar utk topup stok dalam peti ais..senang..nak ape semua ade...hehehe..kalau tak de ape dlm peti ais jawabnye laki aku makan sardin & telur goreng je lah..hahaha

semalam rase nak masak ketam, daging & sayur..maka jadi lah ini sbg menu makan malam suami isteri yg kuat makan nih..

bayam rebus..senang je..potong bawang kecik, bawang putih, ikan bilis sikit then rebus dalam air..pas tu masukkan secarik daun kunyit..kalau nak sedap masukkan kiub ayam..dah menggelegak masukkan fish ball & sayur..siap..
*sayur jgn masak lelame nanti khasiat die hilang..then warna pon akan bertukar*

my husband fav..daging kicap blackpaper..
aku pernah share resipi ni kot sebelum ni..sila tengok kat label masak2 or resipi yek..kalau tak de bg tau nanti aku sharekan..hihihi
*bajet masterchef*

satu lagi resipi aku masak semalam ketam cili telur..aku belek2 buku jumpe resipi ni..so try lah..nasib menjadi..tp aku ubah la sikit..haha..ikut suke aku..tp gambar nye tak de pulak kat henpon..maka aku tak boleh share kat sini...hmmm esok lah yek...hihihi



pssttt..nat kate----> ape menu utk mlm ni pulak??adehhhh..idea plssss

No comments:

Post a Comment