March 30, 2011

Wedding Update : Hantaran Hati

Haloo korang...

rase mcm lame gile kot aku tak update pasal kerja kawen ni kan..haha..ye la tak tau nak cite ape...coz beban yg besar dah selesai sikit demi sedikit..cewah..alhamdullilah...tp nanti aku akan update balik perihal baju,design pelamin,segala bagai yg mungkin a bit fenin lah..haha..bukan fenin ape biasalah perempuan kan...cerewet plak tuh..haha (kutuk diri sendiri)...warna tema dah ade tp pilihan baju tak ade lagi..haish bile la aku nak jumpe kak suri ni...haha...aku bile2 pon on aje tp masalahnye mr.Tunang ni ha...problemo betoi...bz bee aje..huhu...x pe la..keje kuat pon nanti utk future life die jugak kan..eh aku la sekali ye dak..haha...

ok stop ke laut..

nak cite sikit perihal hantaran hati ni...sebenarnye aku x tau nak bg ape dah..haha...sbb mcm dah banyak bg barang mase tunang ari tuh...jadi kami berdua (aku & mr.Tunang)dah duduk berbincang sambil buat list & telah ditapis berkali-kali (gile betoi) so dapat la senarai berikut..tp itu pon ade yg tau nak letak ape lagi..so kami buat as TBA..mungkin jugak senarai itu akan bertukar..muahaha

Hantaran hati (me to him)
1) jam tangan - done2) cincin -
3) gadget -
4) tafsir quran + sejadah -
5) tba -
6) shoes -
7) cake -

Hantaran Hati (him to me)
1) mas kahwin + bling2 -
2) telekung -
3) jam tangan - done
4) handbag + purse -
5) coklat -
6) Kasut – done

haaa..itu la die..yg mane dah kene potong ngan warna merah tu maknenye dah dibeli & disimpan rapi dalam almari..aku tak nak tengok2 dah..tunggu hari kejadian baru aku bukak tengok...bukan pe nanti kalo aku tengok mule la rase nak beli yg lain..kan dah membazir tu..aku ni pulak memang suke la kalo bab2 membeli belah ni kan...tp bile ingat balik cukup ke BUDGET??haha...tu sebab pas beli terus simpan jgn tgk lagi..titik..
 
utk deco hantaran hati kami ni aku dah pilih warna..haha..pelik betul la..kalo pape mesti warna dulu yg aku dapat..warna ape??haaa..aku mesti la PINK kan...mr.Tunang ni selalu bermasalah nak pilih warna..tp katenye KUNING kot...tp masalah nye skang ni warna aku dah dapat tp nak menggubah nye sape pulak??aduh problemo-problemo...aku dah survey, dah cari..memang banyak yg buat hantaran tp yg aku berkenan mahal pulak..rasenye tak nak la buat yg mahal sangat..bazir kot...tapi memang la mengancam kan...oh nooo...muhasabah diri kejap...haha...jadi skang aku stil lagi mencari-cari penggubah hantaran yg deco nye cantik tp range harga sederhana...aku pernah jugak terpikir nak beli siap aje tp bile aku dok mengelamun aku terpikir lagi pas tu bende2 tu nak letak mane??adoyaii...so kene la tunggu progress seterusnye...
 
oh ya...utk para B2B sekalian sila la jgn membazir yek...terase tau duit tu mengalir mcm paip bomba pecah..huhu...utk mengelakkan itu berlaku kami buat preparation kawin ni ikut stage by stage..mcm brg hantaran akan dibeli sebulan satu..haha..so cukup 7 bulan dah complete..yeayyy..dan jugak sila buat list budget anda..kire berape duet yg dah keluar..singgit dua pon kira jugak..so baru la kite tau total yg dah dihabiskan..and you all tak akan percaya mempunyai duit sebanyak itu utk dibelanjakan..muahaha..same like me la...memang x percaya...=]
 
psttt..nat kate---->bulan ni nak beli ape yek???

2 comments:

  1. betul tu cikgu!! jgn membazir..aku pon, start n.month nak mula bli hantaran setiap bulan..aiyooo lg 7 bln maa..manyak takut woo..hehe..cepat update pasal baju..teruja aku nak mmbaca ni..hehe

    ReplyDelete
  2. hahaha...jgn membazir disaat genting nih...baju nanti yek...belom kejumpaan lagi..muahaha..

    ReplyDelete