October 23, 2012

Cuti Raya Aidiladha

haloooo...lagi 3 hari kita akan sambut hari raya Aidiladha...insyaallah

kalau sebelum2 ni aku TAK pernah ambik cuti raya aidiladha..maklum la kat KL je pon..kami pon memang tak berjalan kemane..takat pegi rumah yg dekat2 je..persiapan pon ala kadar jek..

tapi berbeza utk tahun ni...dah kawen kan..persiapan pon tak de la ape sangat..tp aku gedik nak jugak tempah baju..hahaha..so raya ni aku ade 2 pasang baju baru...hikhik...husben pakai je lah baju yg mane ade..rase nye kami akan pakai baju kaler turkois kot..memandangkan husben dah ade baju kawen ari tu so pakai baju tu je lah..aku mesti lah tempah baru...gile nak pakai baju merelik tu dipagi raya..hahaha...

kalau nak tau tahun ni pertama kali dalam sejarah aku apply cuti raya aidiladha..ari khamis & isnin...nampak tak perubahannye..kalau dah cuti lame tu maknenye nak kene balik kampung lah...kalau balik kampung mane cukup takat 2 hari..tak berbaloi perjalanan yg jauh tu kan...hikhik...

kalau hari tu mase raya aidilfitri kami beraya di KL dulu so utk raya aidiladha kami akan balim ke Perlis lah pulak..baru lah namenye sistem demokrasi..hahaaha...start dari hari ni aku kene siapkan mental & fizikal utk pulang beraya melalui jalan yg PASTInya JEM...hoimaigad...kalau balik SENTUL tak pernah pon jem..ni nak ke PERLIS adehhhh..sabar je lah..baru la rase nak raya kan..kikiki...

buat kawan kawan...selamat menyambut hari raya aidilfitri..yg mana ade buat korban semoga rezeki anda akan dimurahkan lagi...dan yg pulang ke kampung tu berhati-hati dijalan raya ;)





3 comments:

  1. comel lembu2 tu..hehe selamat hari raya aidiladha..:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..selamat hari raya eidachan =)

      Delete
  2. Salam aidil adha dari Waney and family :)

    ReplyDelete