October 1, 2012

makin membesar lepas berkahwin??



halooo...tajuk ni aku suke..sbbnye terjadi kat aku jugak..wakakaka..ok just my 2 cents...ni opinion aku lah kan...sbb aku pon mengalami bende yg same...

kenape terjadinye begitu??hmmm..org kate sbb kita BAHAGIA..and yessss hidup berdua lebih BEST..tak caye??sila lah kahwin dgn cepat..kikiki...

tp ade org kate bila dah kahwin ni kerja bertambah..tak kan la boleh gain weight kot...and jawapan aku YESsss memang bile dah kahwin kerja jadi banyak..tapi kalau takat berdua ape la sangat kejenye pon kan..lagi pon tu memang dah tugas kite kan..kalau dah penat buat keje mengemas,melipat, membasuh mesti lah lapar..bile lapar harus la makan kan..hikhik..

ok ok..mengarut..testimoni diri aku sebelum & selepas berkahwin..hmmm rasenye yg sebabkan kite gain weight tu ialah akibat BEBANAN yg sudah terbang bersama memori yg sangat indah..wahhh...cuba fikirkan sejenak..sebelum kahwin..mcm2 yg kite kene fikir kan...kalau setuju sila angguk..

contohnye..sebelum kahwin kite nak pikir pasal majlis...maklum la tak de wedding planner..so kite la planner nye kite la pengantin nye kite lah BANKnye kan...mase buat prep mcm2 nak kene pikir..dari bajet, baju, perjalanan majlis, catering, photographer, pelamin, makeup inai haihhh semua lah...dari situ dah sebabkan perut jadi sebu..nak makan pon tak lalu..bila tiba time nak keluar duit tu lagi lansung tak lalu makan..eh cukup ke duit aku ni..nak kene kira balik..nak ikat perut lagi ke..hahahaha...so dari situ dah menampakkan yg kite memang akan loss weight...

lepas tu bile time fitting baju...time tu lagi berdebar..mane tau baju tak muat ke tak de saiz ke..hah...bile dah pikir mcm tu selera makan pon menurun...nak pulak baju tu memang kite berkenan gile tp saiz nye kecik maka nak tak nak kene la usaha kecikkan ukur lilit ye dak...ye ini memang terjadi kat aku..hahahaha

hah dari situ dah memang berkilo2 berat akan turun...aku admit seminggu sebelum kawen memang aku tak makan langsung..rase kenyang je..sampaikan baju kawen aku yg asalnye muat2 terus LOOSE...tak payah pakai bengkung pon ok..hihihi...

tp tu sebelum kahwin..bile dah kahwin nak pikir ape lagi??baju kawen dah tak payah pakai..segala hutang piutang dah selesai..barang hantaran tak payah beli lagi..semua dah terbang bersama memori yg sangat indah..maka yg harus dijaga ialah PERUT SUAMI..haaaaa...bile dah asik makan je bukan sahaja perut suami yg makin bulat..perut isteri pon membulat bersama..hikhikhik...asal suami berselara makan isteri pon tumpang 2 kaki selera...kan kan kan...

so pada anda yg dah kahwin jgn la risau..ini memang lumrah...aku pon akui yg semua seluar jeans aku dah bertukar saiz..hahaha..baju pon dah tambah 1 size bigger...baju kurung moden yg solid molid dah terperam dalam almari buat sekadar hiasan mata...hahahaha...tp aku pon sedang jugak berusaha nak turunkan berat badan..tp tak le mcm sebelum kahwin tu kan..asalkan saiz baju senang nak cari aku dah ok dah...hikhik...


2 comments:

  1. Tahu x pe!aku ni lepas bersalin nafsu mkn making menjadi2:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..makan sesuka hati..badan naik pun suka hati...tak pe janji abg sayang..auwwww

      Delete