February 16, 2011

Pameran Pengantin SACC by Urban Vibe

Halooo korang yg jelita…

Nak cite serba sikit perihal pameran pengantin kat SACC yg berlansung 11-13 Feb baru ni…lambat sikit update coz BZ bee’s..haha..aku gi sini ahad lepas…uishhh..ramai ok…pening otak aku…nak memilih pon susah sbb terlalu crowded…tujuan aku dtg sini nak cari MUA,Pelamin,Wedding Dress..tengah jalan2 kat dalam tu (dalam keadaan sesak) aku boleh dengar setiap patah perkataan yg couple2 ni tanye kat vendor yg dorang singgah..paling mengejutkan & menyebabkan aku gelabah ialah banyak yg aku dengar date dorang same ngan aku!!!...huhuhu…so aku harus pantas membooking ape yg aku nak supaya x jadi mcm kes aku mencari MUA tu…ade jugak vendor yg join pameran tu dah x bukak lagi tempahan utk 11.11.11 & 12.11.11…T_T..dah terlalu ramai..so time ni kene la sape cepat die dapat kan…

Lagi pon sebelom dtg kat mane2 pameran aku dah ade target.. so nanti x le aku x tau nak cari ape kan..ingat ye korang semua..sebelum buat pape sediakan list supaya x rambang mate…haha.. …maklum la bukan sikit vendor yg join…ramai tuuuu….haaaa…sebelom tu nak bg tau la kali ni pentas utama adalah dari Nas Great Idea…malatoppp…harus la kan..bukan murah kalau guna pakej NGI ni..huhu…NGI punye booth pon dah ala-ala pelamin gitewww…baju yg tersangkut kat mannequin tu tersangatttt lah CHANTEK ye…WOW(teruja kejap)…itu la yg aku kate kat mr.Tunang…harga???aku x tanye sbb confirm x mampu..T_T..so tengok aje la dari jauh...sorry ye gambar x dapat ambik coz ramai yg halang...

ok...short entry ye...nak cepat2 cite ni takut x sempat...haaha...mase hari pameran tu mcm banyak je aku dapat...so aku punye survey & booking almost complete...yeayyy...tahniah kpd kami...skang tengah sebok nak kira duit pulak..huhu...ye la nak la kene budget berape nak kene simpan sebulan kan..haha..*kidding*...gile ape..ingat dalam 8 bulan boleh ke kumpul 10K...why not kan..ikat la perut supaya kurus cik NATRAH oiii...hihi...

so mase pameran tu aku dah dapat pelamin dari pemenang booth terbaik...sape yg pegi mesti tau kan...bukan sebab butik ni menang so aku nak book die..tp sebab nye aku dah usha lame dah butik ni..setiap kali pameran sure aku singgah booth akak ni..sampai die dah kenal...somemore ade jugak kawan aku yg rekomen...hasil die memang memuaskan jugak...harga??..harus la yg aku mampu..hihi...kat bawah ni aku tempek gambar booth die ye...
sumber:FB

dari pandangan sipi agak2 boleh cam x sape punye booth ni???hahaha...saje je nak bg korang pikir jap...(kejam kan)...aku bukan je dapat pelamin..utk makeup mase sanding & wedding dress pon aku ambik dari vendor ni...(tp x pilih lagi)..senang x payah lagi aku nak pening2 call sane sini..email mcm nak gile tanye MUA yg free...huhu..bile ingat kan balik rase nak nangis tau...takut aku sendiri yg kene tempek bedak...huhu..so now everything SETTLE...fuh...bukan tu je aku jugak upah butik ni utk jahit baju nikah aku & mr.Tunang...hehehe...nanti pas balik berholiday baru nak singgah butik utk pilih wedding dress & confirm design baju nikah..yeayyy...under one roof kan semuanya...I like...berurusan dgn sorang aje...so x la nanti org pening nak layan kerenah aku..hihi...

selain dari segala bagai yg aku mention kat atas aku jugak dah book vendor utk tempah kad kawen..memule aku x nak la book kat sini..kononnye nak gi sendiri kat kedai so aku boleh la pilih design yg aku nak...lagi pon kat pameran ni design nye limited..tp mr.Tunang kate nanti takut die x ade mase...maklum la keje dah makin banyak..mase pulak dah kurang...mane nak buat semua..so bile pikir balik betoi jugak...nanti takut bile die dah start bekerja confirm susah nak nampak batang idung..hihi..jadi kami pilih satu design buat 2 colour total 1000pcs...(500each colour)..

hmmm...ape lagi yek yg aku dapat...rasenye tu je la kot...hahaha...boleh gelak besar..skang masenye nye utk mencari barang yg kecik2 pulak...haihh..ape la aku nak buat as goodies yek??kene pikir dari sekarang....++..

psssttt..nat kate---->nak update checklist pulak...OMG..most important thing x buat lagi...haiyooo...

10 comments:

  1. congrats nat! huhu....gudluck K..
    MUA dh dpt?? cnfirm?? awat x amek Awin seindah wajah??
    cantek weh..emma pesona pun ok jgk....

    ak lak y excited..haahha

    ReplyDelete
  2. awin seindah wajah memg nk tp fully book ok..majority yg femes dh full..huhu

    ReplyDelete
  3. awin seindah wajah memg nk tp fully book ok..majority yg femes dh full..huhu

    ReplyDelete
  4. hehehe..date ko tu best sgt...abes ko amek sape utk MUA?

    ReplyDelete
  5. tu la kan..sedih...nikah - shaliz derina..sanding aku pasrah aje..hahaha...butik pengantin tu yg tentukan...

    ReplyDelete
  6. ko amik wedding galore kan???hihi...aku suri wedding shah alam...

    ReplyDelete
  7. a'ah..mne tau nih?? hahaha
    * wat2 tnye plak..

    hahaha..ok la WG tu..price die pun ok..

    ReplyDelete
  8. sebab aku pernah mintak quotation kat kak julie..hihihi..aku suke jugak kat die...cantek...

    ReplyDelete
  9. hahaha..ak pegi 3 butik je nat..ak xsurvey byk..Wg butik y ke3..n then ak trus booking..mls nak pkir byk..lg byk butik kite pegi, lagi serabut otak...

    ReplyDelete