April 7, 2011

Idea : Canopy Deco

halooo..maybe idea aku dah basi tp ade aku kisah..hahaha..

Skang ni memang femes kan dgn deco pakai paper lantern...bile berblogwalking mcm2 idea pasal paper lantern ni aku nampak..bagus kan blog ni..mcm2 info kite dapat tau..baik buruk semua ade..tp aku paling suke blog B2B la kan coz banyak idea yg aku tak tau boleh jadi tau..thanks all..

berbalik pada idea aku kali ni (maybe dah basi) aku tertarik dgn satu idea dari blog mutiara catering..ni of course la pasal canopy kan..kalo nak buat kat hall pon boleh jugak di aplikasikannye..hehe..selalunye kan yg aku tengok org akan buat deco pakai paper lantern ni either kat pelamin or ruang hall tp yg ni lain sikit..die deco kat canopy!!..yes i like..owesem..hihi..aku memang tengah cari pon deco yg sebegini sbb nanti on my w-day aku akan pakai canopy..and for sure hanya canopy pengantin aje yg ade underlayer..kalo nak buat semua canopy ade underlayer costnye almost 2K ye kawan-kawan..terlebih pulak dari budget aku kan..baik la aku spend RM2k tu utk bende lain..betoi dak..*ngee*..

so here you go..dari aku dok pening nak pikir ape nak buat supaya tak nampak kosong bogel, skang aku dah tau ape nak buat kat canopy yg tak ade underlayer tu..kos pon tak mahal..tp aku kene la bincang ngan aku punye org catering dulu..boleh tak mintak tolong dorang gantungkan paper lantern tu..nak harap aku??memang tak dapek la..sape pulak nak pasangkan nanti..confirm semua bz especially aku la..haha..

selain tu boleh jugak deco guna belon..ye belon..tp kalo pakai belon ni risiko ye besar sikit..hahaha..bukan pe confirm la kalo bab2 belon ni kanak2 akan lebih teruja..mane ade budak yg tak suke belon kan..hahaha..so kene la pandai2 nak maintain belon tu sampai habis majlis..jgn pulak nanti belum sempat pengantin tengok hasil belon dah kemane2..hehe..kat bawah ni aku tempek sket gambar..
~sila klik utk besarkan~

haa..nampak tak...kat bawah canopy ade paper lantern..hehe...pas tu kalo pakai belon boleh buat backdrop kat meja beradap...tak pon as walkaway..tengok gambar bride & groom yg pegang belon tu..cantik kan..lepas majlis kutip balik belon tu buat as props utk outdoor shooting..jimat..jimat..haha...

pssttt..nat kate--->kite hanya merancang Allah yg tentukan..so tak salah kalau kite berangan sekarang mungkin jadi kenyataan suatu hari nanti..yg penting USAHA..=]

No comments:

Post a Comment