April 4, 2011

Milik Kami =]

Nak mule dari mane pon tak tau..hahaha...actually berita gembira ni dah lame dah aku tau..cume saje nak simpan sampai betul-betul confirm baru la nak catat..haha..poyo gile..this story is about us..our life after marriage..lambat lagi kan..haha..tp tup..tup tinggal lagi 6 bulan aje..huhu..mcm banyak lagi tak buat ni dah tambah pulak bende baru..tak pe la rezeki Allah nak bagi kan..alhamdullilah...
Sape kate bile nak kawen semua nye susah + pahit + perit??..haha...hanya kita je yg tentukan sama ade nak jadi pahit ke perit ke manis ke..yes memang ade dugaan disebaliknye tapi kene la sama-sama give & take kan..baru la semuanye smooth aje..wah dah mcm pakar motivasi pulak..ngeee...ape yg aku cube sampai kan ni erk??

ok mcm ni kisah bermula bile kami belom lagi nak bertunang..mr.Tunang ade buat hajat kate nak beli rumah..so kami pon pergi la survey merata-rata tempat tengok mane yg baru nak launch rumah baru kan..bukan la rumah teres pon..maklumla harga rumah kat KL ni sangat la mahal esp yg atas tanah (teres la)..so kami hanya survey apartment ataupon kondominium yg tak berape nak mewah..haha...tp semua tu hampa ok..bila mane yg kami berkenan kawasan tu sangat la tak sesuai dgn kondisi kesihatan aku yg ade asthma ni..mane tak nye jalan nak masuk kawasan tu tetibe ade kilang pembungkusan simen..makanye terpaksa la cancel kan hajat itu...tp aku sangat suka dgn view & interior kawasan itu..tp tak pe la bak kate mr.Tunang safety first..hehe...

kawasan kedua kat selayang..ini pon cantik jugak...dah siap bayar duit booking pon...tp selepas dikaji selidik kawasan ni bahaya coz lereng bukit..hoho...tak mo la den..some more kawasan ni dekat dengan kawasan saliran air bukit..lagi sekali mr.Tunang kate safety first..haha..terpaksa la kami cancel kan booking tersebut..nasib la dorang nak bagi balik duit booking tu..hehe...

lepas tu kami dah give up..T_T..then baru la kami teruskan rancangan nak bertunang..bile buat preparation bertunang tu baru la tau banyak duit nak pakai..haish..baru tunang kan..belom majlis besar lagi..so dari situ kami beringat utk tambah lagi duit simpanan..& perihal nak beli rumah letak dulu list paling last..haha...

tp mr.Tunang ni degil..ketegaq kate org utara...lepas je majlis tunang die kate nak cari rumah balik..aku kate up to you la..so dgn sendirinye die la yg mencari rumah..die hanya akan rujuk kat aku bile nak tanye pendapat tentang kawasan,harga & keadaan sekeliling aje..aku pon tak kisah sangat..aku hanye kate janji tak membebankan u cukup la..so dalam list die ade 2 tempat..keduanye adalah apartment aje..dua-dua pon berhampiran gombak...suke..suke at least dkt ngan public transport..senang aku nak gi keje..haha..

setelah dibelek,dikaji oleh mr.Tunang, finally ianya jadi milik kami..alhamdullilah...tah bile mase die sign agreement aku pon tak tau..tp yg kelakarnye aku tak pernah tau mcm mane rupe dalaman rumah tu nanti..hanya luaran aje yg aku tau..kesian kan..rumah sendiri opsss rumah mr.Tunang tp aku tak dapat bayangkan mcm mane bentuknye..takpe la aku yakin dgn keputusan mr.Tunang..cume sekarang aku diberi mandat (cewah) utk pilih warna rumah tu nanti..yg lain akan diuruskan oleh mr.Tunang..jadi la kan dari tak diberi peluang lansung..haha..insyaallah kalau tak ade aral lepas kawin boleh terus duduk rumah tu..kalo tak silap sebelum raya bangunan tu akan siap 100%..

~ni la die rupe our soon to be teratak buruk=)~

pssttt..nat kate--->alhamdullilah..rezeki ade di mana-mana..yg penting kene cari bukan tunggu ianya jatuh ke riba..=]

No comments:

Post a Comment