March 27, 2012

Andai itu takdirnya

Tajuk mcm tajuk novel kan...tp tu lah..andai itu takdirnya...aku belajar menerima..sedikit demi sedikit..walaupon pahit tp itulah hakikatnya...setiap senyuman yg terukir tak semestinya menggambarkan hati yang girang..kadangkala sbg pengubat utk hati yg gundah gulana...sudah ditakdirkan nasib begini..yaa masih muda tp tak semua org boleh menerima kenyataan begini..

andai itu takdirnya...aku harus kuatkan semangat..tak perlu menagisi nasib diri...jgn menyusahkan hati kekasih hati..jgn biarkan dia dalam keadaan serba salah...jgn biarkan dia terluka..jgn biarkan dia bersedih...
semuanya sudah ditentukan..cukup lah sekadar sudi mendengar luahan hati yg gundah gulana...sudi menjadi peneman dikala suka & duka...sudi menjadi penghibur dikala kesedihan..

andai itu takdirnya...usah ditanya kenapa suka sangat berangan..usah ditanya ape yg difikirkan..otak sudah memproses segalanya..biar la kami yg mengetahui..

andai itu takdirnya..aku belum kuat..aku masih berfikir yg itu semua hanyalah mimpi..aku masih bersedih..masih menagis..masih termenung...tp aku harus buat selamber dpn org..dalam hati kecil ini hanya aku yg tahu..mana mungkin aku menunjukkan kesedihan...takut utk dikatakan minta simpati..tp bukan..aku hanya sekadar berkongsi rahsia hati...

oh tak sanggup lagi nak berkata2..aku pasti bersedih..dan dikala hati bersedih pasti ada seseorang yg menjadi penghibur..tak semena2 telefon berbunyi.. ayat pertama yg dituturkan pasti "syg r u ok??" =)

terima kasih suamiku...



pssttt..nat kate----> jgn ditanya kenapa, mengapa..satu hari akan aku ceritakan..setiap penyakit ada penawarnaya..insyaallah