March 20, 2012

Belom rezeki saya ^.^

halooo..hari nak cerita sikit..ye ye ye..aku tau ramai dah rase situasi bilamana:

single: bile nak kawen ni..jgn jd andartu pulak
dah kawen: bile nak dapat anak?? tak elok rancang2..tengah muda senang nak beranak
dah ade anak: aiii tak kan sorang je..anak dah besar tambah la lagi..
anak dah besar: bile nak dapat menantu..anak dah kerja bagus..besar panjang..hensem..cantik..
anak dah kawen: tak de cucu lagi ke??merancang??

begitu la seterusnye..pusing2 pasti akan dapat soalan yg sama..tak caye?? sila tanya mak kite..mesti ade je org yg bertanya...hihihi

ye aku dah kawen 4 bulan lebih..mesti la ade jugak yg bertanya...jawapan aku senang je "belom rezeki"..*jawapan artis*..hahaha...betul aku tak merancang..malah kalau ade rezeki awal aku & husben la yg paling happy..tp tu lah..rezeki tu dari Allah..bukan aku yg sesuka nak tentukan..aku cuma boleh berusaha..selebihnya adalah ketentuan Dia...

kekadang bila selalu sangat org bertanya ade jugak la rase stress di situ...nasib baik bila mengadu, ade org pujuk..hahaha...tp ade jugak yg kate "tak pe awal lagi..belom ade anak ni enjoy la puas2..boleh jalan merata..senang berdua"..itu persepsi masing2..ade org senang berdua..ade org senang beramai2..aku??entah lah..tp kalau asyik berdua je kekadang bosan jugak kan..tak de penyeri...hihi..tak pe mungkin rezeki yg itu di lain bulan..lain tahun kot..kene redha dgn ketentuanNya..setiap apa yg dirancang kan ade hikmah disebaliknya..maka aku redha & terima apa sahaja yg diberi..kenyataan walaupon pahit harus ditempuhi dgn tabah..yg penting aku ade suami yg sentiasa disisi...dialah peneman,dia lah sahabat, dia lah suami, dia lah segalanya...tak lupa juga keluarga yg sentiasa happening & meriah...ada mereka2 ni hilang segala stress...

kepada anda yg dah dikurniakan "rezeki itu" hargailah mereka..jgn mengeluh..jgn rasa terbeban...Senakal mana anak, jagalah sebaiknya. Biarlah anak menangis kerana kita menegurnya, drpd kita menangis kehilangannya...sekarang ni dalam paper, berita semua cerita pasal kanak2 hilang lah..kene bunuh la..seram kan...perhatikan anak anda sebaik mungkin!!


soon..insyaallah






pssttt..nat kate--->lambat bukan bererti tidak baik..mungkin Allah merancang yg lebih baik buat sy & suami ...insyaallah kalau ade "rezeki itu" akan sy hebahkan nanti..^.^





5 comments:

  1. oloololoo comeyy..xpe insyaallah ade nye rezki nnt

    http://miszatie.blogspot.com/2012/03/wedding-in-mood.html

    ReplyDelete
  2. insyaAllah, ada rezeki nat nanti. takyah heran la apa org kata. soalan tu memang takkan pernah abes. yg penting u n hubby happy :)

    ReplyDelete
  3. Allah Maha Mengetahui!!!
    persetankan dengan soalan2 yg xsedap dengar tu.
    banyakkan berdoa, usaha dan tawakal k!
    xmo sedey2 tau :)

    ReplyDelete
  4. Vee: amin...thanks

    izla:insyaallah..thanks..

    ReplyDelete