September 11, 2012

Cerita Raya : Open House # 1

haloooo...masih di bulan Syawal..so masih cerita pasal raya..hikhik...

alhamdullilah..sabtu lepas majlis yg dirancang berjalan dgn lancar...tahun ni utk our anniversary kami celebrate dgn majlis rumah terbuka..hikhik...yes buat pertama kalinye aku arrange for majlis makan makan..selalu nye yg dtg pon family members..ade la kengkawan yg dtg..tp tak le ramai sekali gus kan..ni utk kawan aku, kawan husben, sedara mara...kelam kabut la jugak..susahhh nyeee rase..nasib ade mak yg membantu...penat kot...maklum la pertama kali kan..tp rase seronok sangat..husben siap kate next year nak buat lagi..insyaallah kat rumah baru... ;)

majlis berlangsung hari sabtu 08/09/12 jam 2pm sampai la malam..aku tak had kan masa..selagi ade org datang aku terima je..tp memang pon..tetamu yg terakhir balik jam 2.30am!! haaaa ambik kau..hahaha...

plan nak buat open house ni idea dari husben lah..aku ikut je..tak kisah pon..so seawal bulan september tu kami dah sibuk dah pilih menu la..bertukar tukar..jap nak masak ni jap nak masak tu..hahaha..kelakar betoi..pas tu bile dah finalize aku start la buat budget..ewahh..mcm buat wedding prep pulak..but aku memang suke kalau nak buat pape mesti ade budget..supaya tak terlebih lebih..lagi pon budget tu sekali dgn list barangan yg nak dibeli..senang kan..

oh ya..pada asalnye kami mcm nak amik catering je..tp memandangkan mak aku kan hebat memasak so mintak mak je yg tolong masak..aku pon tolong le sekali..hikhik..best ape...mcm nak buat kenduri..tp kecil kecilan lah...sangat best dan aku excited..hahaha...

ok entry bersambung kemudian berserta gambar..

No comments:

Post a Comment