September 18, 2012

kisah semalam & hari ini

semalam:
Aku : Abg esok org balik lambat tau..time closing..keje banyak
Husband : ok..tp jgn lambat sangat
Aku : tak lebih pukul 8pm..janji

Hari ini:
Aku : abg ingat tau hari ni org balik lambat...
Husben : iye tau

pukul 2pm - whatsapp suami isteri
Husben : syg hari ni kawan abg dari kampung nak dtg rumah
Aku : ok..dtg la
Husben : dorang nak dinner kat rumah
Aku : hari ni sibuk..cam ne ni??huhuhu...
Husben : tak pe la..lambat pon tak pe..dorang baru gerak dari Perlis
Aku : tak pe la org balik awal..ambik 5.30 yek *baik tak baik tak*..Husben : kate keje banyak??
Aku : keje sampai mati pon tak habis..buat yg super urgent then continue esok lah..
Husben : OK

pukul 3.30pm - whatsapp suami bile isteri mcm tak keruan kat ofis
Aku : abg nak masak ape mlm ni??
Husben : ape ade??
Aku : ade udang,sotong.ayam,ikan,daging
Husben : masak je pape..tak kisah
Aku : tomyam campur, ikan cencaru sumbat, ikan 3 rasa boleh??tp kite kene singgah ong tai kim dulu kejap beli barang sikit..*nasib sebelah rumah aku ade pasaraya*
Husben : sedap tu..ok on

pukul 4.10pm - husben call
Husben : syg..tak payah masak lah..kite dinner kat luar..
Aku : erkkk...tak pe ke *cewah*
Husben : tak pe..kite makan la mane2..so syg boleh la buat keje tp had pukul 7 boleh??
Aku : ok tak kisah..tq..love u..*lompat bintang*


yeayyy..mlm ni dinner kat luar..bukan aku tak suke masak..no no no..aku suke  masak ok..but short notice sangat...plus dgn time aku banyak keje *tp sempat hupdet blog kan kan kan*

so kawan-kawan..tak kira siapa pon..kalau nak dtg bg tau in advance supaya aku boleh prepare..kalau terjah je alamatnye kite makan la ape ade..hahaha...nasib aku baru pegi pasar weekend lepas..kalau tak nan hadoooo...kikiki...

moral of the story..bile dah kawen kene make sure peti ais jgn lekang dgn makanan/bahan masak..supaya kalau ade kes begini dapat selamat kan kite jugak...tambah tetamu jaohhhhhhh yg dtg...mesti ade sebab kenape rumah kite yg dituju dulu kan kan....ok REMINDER for me as well.. take note ye PUAN NATRAH!!




2 comments: