September 17, 2012

cerita raya : open house #2

Haloooo...lambatnye nk publish entri kali ni..maklum la kat opis sangat lahhhhh bzzzz....maklum la bile dah kawen nk stayback lelame kat opis pon x boleh..maka kene la gunakan 8 jam yg ade sebaik mungkin...*nampak sangat dulu aku suke online kan kan kan*....hahaha..

Ok berbalik pd cerita open house...hmmmm..first time kan...kalau ade terkurang tu aku & husben mintak maaf la....tp walauapepon best...ramai tetamu datang..alhamdullilah...dari pukul 2pm sampai la ke 2.30am!phewwww...

Menu mase open house hari tu, nasi tomato,ayam masak merah, daging hitam, roti jala, capati, kari ayam, kuah sardin, nasi impit, kuah kacang, lemang, blueberry cheese cake, dadih, kuih raya & air oren...

Semua ni masak sendiri ok..mak aku la masak..hihi..aku just tolong potong je..pas tu rebus nasi impit..hihi..lemang beli la...roti jala upah org buat..kalau nak tunggu aku menjala jawabnye tak makan la tetamu..haha..capati & kuah sardin aku suruh jiran mak aku buat..auntie tu singh..tp keluarga dia vege..capati beliau memang superbbb..sedap okeh...sampaikan akak ofis aku suruh bawak ke opis buat breakfast..hahaha....pas tu kakak aku pulak buat blueberry cheese cake & dadih..cheese cake tu sedapppp...habisss..licin..tetamu yg lambat tak merasa la..

Alhamdullilah..semua habis..nasi je yg tak habis..sbb terlalu banyak..hihihi...jemputan pon takat sedara mara, jiran kat rumah mak yg rapat, kawan ofis & kawan blaja aku,kawan ofis & kawan kampung husband...walaupon nampak cam tak ramai tp penuh jugak la teratak aku yg comel tu...meriah dgn budak2 nye lagi.....penat??harus la tp bestttt..sampaikan kawan husben iaitu tetamu aku yg terakhir dtg aku dah tak larat nak tunggu dorang habis borak..aku buat keje aku kat dapur..kemas sikit2..lastnye aku tetido tp aku sempat pesan kat husben aku kalau semua dah balik kejut aku..nanti aku kemas ape yg tinggal tu..hahaha...nasib aku tak tunggu...kawan husben balik pukul 2.30pagi ok...bile aku tersedar dekat pukul 4am aku tengok semua dah kemas! Terharu dgn suami ku..thank you so much honey..tolong kemas kan...tp bab membasuh aku la kan...hihihi...

kalau nak tau sebenarnye hari kejadian aku tak banyak pon ambik gambar...maklum la tuan rumah bizi..makan pon tak sempat..yg dtg awal2 je sempat snap..bile dah penuh rumah kamera tah kemane, aku tah kename..haha..so layan la sikit2 yg ade nih yek...

balang beli sebelum raya..ni baru berisi..haha

ayam & daging..ni pon nak tunjuk??hahaha..suke hati lah

nasi tomato, ayam merah & daging hitam siap masak!!
gerenti sedapppp

our crib!!

tetamu yg terawal sampai..officemate aku..
geng gossippppp kiah propa...

=)

ni yg paling best..tetamu yg balik pukul 2.30am bagi aku perfume!!
sejuk hati aku kan..hahahaha..
tq tq tq

keje aku yg paling utama keesokan harinye..phewwwwww...
bile siap muka ada senyum lah

ni pulak menu lunch kami esoknye...ayam & daging panaskan pas tu aku goreng telur & ikan je...
alhamdullilah...
merasa jugak tuan rumah makan ayam & daging tu..hahahaha

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment