December 6, 2010

Minggu PENAT

sehari je pon yg penatnye..x pasal2 jagi minggu yek..hahaha..semalam hari yg penat gile sampai rase x nak keje ari ni..ape yg aku buat??haa..ni nak habaq mai...(practice ckp utara)..semalam mr.BF ajak mengemas umah die coz housemate die tu nak pindah dah..so mulai saat ni die akan duduk sorang hingga la kami married nanti..hehehe..opssss..jgn pikir yg tidak-tidak ok..bukan aku sorang je yg mengemas..tp mr.BF ni "pinjam" wife workers die yg kat site tu utk bantu ape yg patut & seorang cik abg bangla utk hangkut sampah ke bawah...jadi kami berempat ni memulakan aktiviti pada jam 1.30p.m..seawal pagi tu aku & mr.BF gi makan b'fast dulu lepas tu ke giant batu caves utk beli barang katenye..aku pon ikut la..ingat kan barang ape yg die nak beli rupe-rupenye barang utk mengemas..mop,penyapu,kain lap,span,sabun,penyodok sampah dll..hohoho..selame ni x pernah ade ke cik abg ku syg..sampai penuh bonet kete tu..ini baru suprise yg pertama belom lagi sampai rumah tengok ape yg jadi...ok then gi amik arang nak di"pinjam" tu..sampai je bawak turun barang yg banyak tu kami naik ke tingkat 11..ting..

Apabila pintu dibukak...masyaallah..x mo cakap...tp confirm kalah reban ayam..ni sarang ape aku pon x tau..hahahaha...nak mule yg mane dulu pon aku x tau..so aku buat yg mengemas-gemas & akak sorang tu buat yg basuh-basuh..habis semua yg aku rase x perlu aku humbankan..buat semak aje..bayangkan kami buat kerja non-stop..no rehat-rehat ok..cuma minum aje dibenarkan..haha..gile kejam..gasak la kan..janji cepat habis semua tu..x lalu aku nak tengok...huhuhu...sampai jam 5.30p.m selesai la segala kerja mengemas & rumah itu menjadi lebih luas dari ape yg sebelumnye aku tengok..hahaha...syabas semua yg terlibat..

Dah habis kerja mengemas baru la kami pergi makan pas tu hantar org yg di"pinjam" tu balik..sbg upah utk aku mr.BF harus bawak aku pergi ke KK Home Deco utk membeli barang hiasan yg x cukup pas tu bawak aku gi Nichii utk beli baju dinner..hahahahaha...actually baju dinner tu aku dah tengok so sampai sane belek lagi sekali agak-agak ok aku ambik terus bayar je..so boleh dikatekan aku shopping dalam mase yg singkat aje..sungguh x percaya..hehehe..

Sampai kat umah aku mr.BF kate lapar..aku yg dah x lalu nak makan kat kedai sbb dah muak so aku decide nak masak aje..yg ade dalam peti ais cume ikan, sotong & kangkung..aku masak yg senang aje la ikan goreng, kangkung goreng + sotong pas tu aku buat air asam..taraaa...siap...kehkehkeh

No comments:

Post a Comment