April 10, 2012

shopping buku

haloooo...ye aku shopping buku...selain suka shopping kasut aku jugak ade banyak koleksi novel....mase bujang rajin la beli novel nih...satu hari tak makan pon tak pe sbb nak habis kan bace novel..hihi...dulu ckp je novel ape..rasenye semua aku ade kot..ade jugak novel yg kawan2 rekemen suruh beli aku mesti beli..tp sudahnye tak bace..sbb jalan cerita tak menarik..dulu aku siap langgan lg katelog alaf 21...supaya aku boleh keep track novel baru di pasaran..hihi..kekadang tu sampai aku terbeli 2-3 kali novel yg sama..ye la kan die akan tukar  cover novel tu kalau permintaan tinggi..aku pulak jenis tak boleh ingat yg aku dah ade novel tu..bile dah separuh bace baru sedar..hahaha...kekadang ade novel yg aku bg org pinjam sampai aku lupe nak mintak balik...kwn2 yg pinjam tu pon tak reti ke nak pulangkan...haihhhh....

Bulan lepas kat kl sentral ade mini book fair..wah memang aku suke..sbb ade booth KAKI NOVEL..maka aku pon borong 3 buah buku..tp aku masih terpikir..bile agaknye aku nak bace novel ni???..hihi..maklumla dah kawen bukan mcm bujang dulu..banyak bende nak buat kat rumah tu...maklum la hari minggu hari utk sental menyental..hari biasa hari mendobi...nak masak lagi..hihihi..so ni la 3 buah buku yg aku beli dan masih belum bukak plastik lagi..hahaha

ni novel baru..mcm best jek..


ni novel lama..memang dah lame nak beli tp tak beli2..

ni pon novel lame...aku pernah bace sape punye tah...tp tak habis pon..so beli lah..


ahad lepas gi curve ngan husben & my sista..kami singga kat kedai buku POPULAR...masuk je aku nampak buku resipi yg memang aku nak cari sangat..sbb pe aku nak cari?? sbb aku pernah nampak kat blog SHURA ..die beli buku ni..merata aku cari rupenye jual kat POPULAR je..so aku beli la utk polish aku punye skill memasak yg tak berape nak tajam nih..hahaha..buku ni menarik ok..mcm mcm resipi ade..dari lauk pauk melayu, western, kuih muih, desert pon ade..memang seswai la utk isteri2 baru cam aku ni..*aku dh x baru sangatla*...keseluruhan ade 365 resipi...harga RM39.90..memang berbaloi kot...tak rugi beli utk diri sendiri kan..hihi..







selain resipi ade jugak tunjuk peralatan memasak & kegunaannye





juga segala jenis bahan kering & rempah ratus utk memasak..kalau yg masih tak kenal tu elok la kenal ye..mcm aku pon kekadang keliru dgn daun ketumbar & daun sup...bunga cengkih & bunga lawang..jintan manis, jintan putih, jintan hitam..aiyakkkk...tp tu dulu la..skang dah expert..hihihi








haaa..berbaloikan kalau beli...



2 comments:

  1. sama la kita.. saya pun pembaca tegar novel.. tpi skrg cuti membeli dulu sbb nk tggu PBAKL hujung bulan ni.. jum p jum..

    ReplyDelete
  2. itu memang dah catat dalam calendar dah...wajib pegi tu..mesti banyak novel..hihi..tp bile nak baca??

    ReplyDelete