April 18, 2012

tak habis..jgn buang

halooo..tajuk aku kali ni boleh diklasifikasikan sbg tiada pembaziran...hehe..sejak kawen ni pandai pulak aku ni berjimat cermat..maklum la dah jadi bini org..wahahaha...ape yg aku maksudkan??

haaaa..kalau time makan kat rumah, tak kire la pagi ke tengahari ke malam ke aku pasti akan bancuh air kordial..sbb nye husben aku ni suke..aku pon suke..dan sememangnye aku tak suke air masak..hihi..lg pon konon bajet mcm makan kat kedai la kan..nak air ape order aje...haha..aku pulak memang jenisnye suke buat air..kat rumah ade mcm2 jenis air..blackcurrent ade, oren ade, mangga ade, strawbery ade, strawberry + guava ade, peach tea ade, passion fruit ade, rutbir ade, sirap ade, milo, teh, kopi, nescafe pon ade...boleh meniaga aku ni..hahaha

lepas tu kalau aku bancuh air bukan nye sikit..harus la se-jag kan..kalau bancuh sikit tak cukup pulak..so aku bancuh la se-jag..tp bile tak habis tu aku idak le buang..kan membazir namenye..jadi aku mendapat idea ni dari opis...haaa..sbb nye ade makcik tealady jual kat opis..sape tau ice cream malaysia angkat tangan..hihi..makanya air yg tak habis tu aku jadikan begini


 
hehehe...best kan..memalam husben kekadang makan ice cream ni kalau die nak..kalau anak buah aku dtg habis dorang keje kan..tak pe la dari aku buang baik aku buat gini..boleh jugak kudap2 sambil tengok tb kan..

so uolssss..sila la buat ape yg aku buat ni..tak membazir..somemore mane ade dah jual ice cream ni kat pasaran..mase zaman aku kecik dulu melambak la...lg pon dah tentunye kite menggunakan air yg dimasak & bersih..hokeyyy..tak payah takut sakit perut...kikikiki

oh ya..kalau yg nak kawen tu ade masa banyak boleh la buat ni..pas tu hidangkan kat majlis..ok what..skang memang dah ade soft ice cream tu tp kalau nak kelainan ape salah nye..cume kene rajin la kan..hihihi


psss..nat kate---->boleh bukak kedai depan rumah ni..satu 20sen aje..hahaha

No comments:

Post a Comment