June 30, 2012

busy saturday!

Phewwww...tghari td 4 jam bersilat kat dapur..pas tu makan..pas tu pack baju nk tido umah kakak aku..pas tu gi SSF sbb ade voucher birthday..hari ji last day baru terhegeh2 nk gi..penat..penat..penat...akhirnyaaaa dapat rest...waaa tired beb...

mane tak nye ari sabtu memang aku bizi...pagi g pasar ngan husband..pas tu husben gi keje...tinggal la aku sorang...balik pasar tengah simpan2 barang tetibe baru perasan yg cili merah & serai lupe beli *pang*...maka turun la aku jalan kaki terkedek2 g OTK..nasib dekat je...balik tu siap2 nk siang ikan, udang,sotong,daging, ayam..hai laaaaa...ni yg den lotih nih..beli syokkkk..semua nak..bab siang tu yg cek malas..tp apekan daya nak x nk kene buat jugak ye dak..kiki...biasa la aku suke beli stok seminggu..tu yg banyak tu...kiki...

Lepas dah siang2 letak semua dlm bekas sumbat dalam fridge...selesai..pas tu siapkan bahan nak masak..ketong ketang ketong ketang kat dapur...tadaaa..siap lunch utk hari ni..husben balik terus makan je...lepas makan..basuh pinggan,kemas dapur...dok jap tengok tv..pas tu siap masukkan baju dlm beg..rehat jap tengok industan 'i am khan' kot tajuknye kalau x silap..sebelum mate layu baik aku gi mandi..kalau tak nanti ape pon tak jalan..lepas mandi siap2..pas tu gerak husben.."amboi sedapnyee tido"...sambil tu aku siap isi air la bagai...dah settle keluar menuju ke SSF sri damansara...

Kat SSF tak tau nak cari ape boleh tak??badan dah penat nak shopping ape pon tak tau..hahaha...dari bawah naik atas..dari atas turun balik ke bawah..pas tu naik balik ke atas..waaaaa memang cari pasal betul...penyudahnye kami beli trolley jer..husben kate senang nak angkut barang bawak naik bile beli brg dapur yg banyak tuh...then aku beli acuan jelly, pas tu ade la barang kecik2 husben punye + aku punye..jadi lah asalkan tak rugi voucher aku...banyak2 barang tu bile dah tolak discaun voucher total baru RM58...pd hal harga trolley je dah RM70...kan berbaloi tu..pas tu dapat pulak lg voucher RM5.20..haha..nanti lah gune..oh ya sape nak beli hiasan ke bunga ke reben ke boleh la ke SSF..skang tengah member sale...kiki

Bile dah banyak bergerak perut mule la lapar..ajak husben g mcd..makan big mac...oh memang biggggg la aku nih..haha..selesai makan inggah umah kakak aku jap sebelum teruskan aktiviti mingguan keluarga..ape lg BERSUKAN la...tetiap minggu kami ni main badminton..aku yg sakit ni jd pemerhati bebas je la...boleh la aku rehatttt..mak penat nok...huhu..

Hmmmm...tak de gambar tak best la..hahha..tatap la gambar menu aku tghari td ek...~daging dendeng bonda (aku penah share resipi nih), cencaru sumbat+ayam goreng serai, sotong sambal limau, ulam + sambal belacan~...hihi...daaaaaa


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment