June 21, 2012

Recovering process - POSITIF!!

Haloooo...semalam aku ade folow up dgn DR. MARSITA MANSOR kat tropicana medical...semangat ni nak gi jumpe doc..hihi..sbnrnye plus nak bejalan..hahahaha...ok mase kat hospital mcm besa la kene tunggu..aku patien yg last..tp x ramai pon..ok lah..tiba giliran aku masuk jumpe doc..tengok muke doc terus rase sehat..senyum je doc ni...doc mcm terkejut tengok aku ni mcm bukan org yg baru operate last 2 weeks! Sihat je..jalan pon mcm besa..boleh senyum sampai telinga..hihi...doc siap ckp ade sorang patien sebelum aku jumpe beliau, operate lepas 3 hari dari aku still dtg jumpe doc duduk atas wheel chair!thats why die terkejut tengok aku..well doc..sakit tu memang la...tp disebabkan suami & org sekeliling menyebabkan sy menjadi KUAT ;)

Ok pasal recovering process..doc menyatakan yg mula die tengok aku die beranggapan yg aku ni kuat semangat..which is bagus..kalau diri sendiri dah begini maka doc pasti aku cepat pulih mcm biasa..aku hanya tersenyum & ckp alhamdullilah...so semalam doc buat procedure ovary scanning..oh my..aku ingat kan die x nak buat..ye la bahagian yg operate tu mesti la sedang dlm proses pemulihan..tp kene buat jugak..takotttnye...sakit kot..somemore bahagian dlm yg operate tu still sakit lagi..tak pe lah..dah procedure kan...memule doc terang kan balik ape yg die buat mase operation..ape kaedahnye..ape kesan & akibatnye..knp die buat..cukup lengkap..perfect...then tiba masa utk scanning..bile doc masukkan je scaner stick tu aku dah rase nk jerit dah..tp tahan...tengok kat scrin doc kate bagus...everything goes well...then doc tekan kat bahagian yg operate tu..arghhhh..menjerit mak...huhu...and the result doc kate CANTIK..VERY GOOD...alhamdullilah...terus x rase sakit..hihi

Selesai semua doc buat analisis..doc bg tau ape ubat yg akan die bg..bile timing nak makan..ape yg aku perlu & x perlu makan..jgn buat kerja berat..jgn angkat berat..mcm mcm la..maka keluar la result yg membuatkan suami isteri ni tersenyum lebar..alhamdullilah...setelah segala suka duka, pahit manis, sakit perit yg kami dah lalui..harapannya ape yg kami usahakan akan membuahkan hasil..insyaallah.. ;)

So thats it..next month baru jumpe doc lagi...balik dari hospital kami singgah kat CURVE...yeayyyyy....mcm org jakun tak pernah sampai..hahaha...tak de shopping ape pon..aku cuma shopping novel..6 buah novel yg beli sebelum cuti ari tu tinggal 1 je yg belom dibaca..so kene tambah stok..somemore POPULAR tengah sale u olssss...i loikeee..


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment: