June 15, 2012

recovering process

Holaaaa...yup skang dlm proses recovering...oh tp rase nye aku semakin kuat luaran nya..dalaman nya kene tunggu bile follow up dgn DR. MARSITA MANSOR next wednesday lah kan..hihi..hopefully everything goes well...

Kalau mase lepas operate dulu nak bersin pon takot...nak be**k sanggup ku tahan..hahaha...mane tak nye kan semua tu akan melibatkan tindak balas kat perut...hihi..kalau tido pon tegak je..duduk pon kene atas kerusi..tak boleh lame pon...alhamdulillah nasib aku tak de batuk2....kalau tak hailaaaaa....

And now after 2 weeks alhamdullilah semakin sihat...kalau bersin dah boleh dh..tp kene cara yg betul..nak be**k pon ok jeee..gile sembelit nanti..haha...kalau tido dah boleh mengiring kiri kanan tp kene sendal bantal..duduk dh boleh kat bawah..bersila pon boleh dh..jalan pon dah boleh laju cume x boleh lari la..alhamdullilah..

Sepanjang dlm tempoh recovering ni..makan tak kenyang..mandi tak basah..tido tak lena..wahaha..

Makan...hmmm kene jage la..jgn mkn yg boleh sebabkan gatal..kang menggaru pulak...cthnye mcm seafood..daging..ikan pon ade yg tak sesuai kalau ikut mak aku la..pas tu ayam...hmmm so ape yg boleh makan??hihi..itu la dugaannya...makan la ikan haruan ke sayur ke ikan merah ke ikan bilis ke roti ke...ape pilihan yg aku ade??makan je la utk alas perut..hihi...memule tak boleh terima jugak..tp lelame mcm pasrah je la..hihi..nasib la pantang aku tak lame mcm org bersalin tu..tp still kene jage2..badan nak pakai lame kan..hihi..and now dah boleh la makan yg berat sikit..bukan la terus semua boleh bedal kan..slow2 la..kang badan x boleh terima pulak..hihi...

Mandi..kalau mase lepas operate dr. Tak bg mandi..oh mannnn...3 hari aku tak mandi..oh bauuu..boleh buat aku tertido..hahhaa..ngadu kat husben badan dah busuk..so beliau tolong lapkan..hihi..hari ke4 dah bukak plaster baru boleh mandi tp jgn lame2..ala kadar sudah...takut tempat luka tu berair..then balik umah mak aku mandi sekali sehari je...sabar je la..now dah boleh la mandi 2 kali sehari..tp pon tak lame..shampoo seminggu sekali je...ohhh..bile dah sihat betul tempat yg aku nak tuju ialah SALOON..kasi belai rambut aku ni..dah mcm lion king dah..kikiki..

Tido...hmmm..tido sentiasa lena..mkn ubat je terpejam la mate aku nih..bile tido tak ingat pon sakit..tak rase pon sakit...hihi...4 hari yg pertama memang itu la keje aku...then balik umah mak pon mcm tu..tp kurang sikit la...now nak tido pon tak boleh..tak de langsung rase ngantok..maybe dah banyak sangat tido kot..hahaha

Oh panjang dah ni..tp nak sambung lagi..next wednesday kan nak gi jumpe dr. Kat tropicana medical..then aku request kat husben begini

Syg: abg, rabu nanti abg cuti nak bawak org gi hospital kan

Abg: ye la cuti..kenape??

Syg: hmmmm...appointment tghari..pas tu...

Abg: owhhhh..nak lalu kat CURVE kan..lalu je kan...hihi

Syg: lalu je..kite tengok2 la ape ade kat dlm tu kejap

Abg: hahahaha..dah agak dah..tak de ape yg berubah kat CURVE tu syg oiii..ye la nanti abg bawak..jap je ye..

Syg: muah muah...tq daling...yessszaaaaa

Oh yess..ade green light disitu...tpppp yg tak bestnye hari ni husben pulang ke kampung..ade urusan kerja + saudara kawen..aku??tinggal la kat umah mak..huhu..ikut kan hati nk ikut..tp aku tak boleh duduk dlm kete lelame..sakittt..kg nun kat perlis...huhu...3 hari cepat la berlalu..i will miss my husben...

Tak pe la..3 hari kejap je kan kan kan...ok lah dah cukup panjang nih..nanti kalau aku rajin nak buat lg 1 entri..hihihi...daaaa



Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment