July 23, 2012

Cerita berbuka # 1

Assalammualaikum...hari ke3 berpuasa and more to go..hikhik...

Ni nak cerita bab berbuka pulak..hari pertama berbuka aku buka kat rumah mak..semua ahli ade..so memang kecoh..hakhak..makanan sampai penuh meja panjang..amboi..tp jgn tak tau habis licin okeh..tiada pembaziran..kejadian kelakar pon ade bile semua masuk dapur...makanan yg enak pon boleh silap goreng..hikhik..ya ampun aku ngak tahu begitu cara gorengnya..hahaha...hancur berkecai aku kerja kan..apenye??RAHSIAAaaaaa...hikhik..tp sumpah kelakar..

ok itu cerita berbuka kat rumah mak..semalam husben kate nak makan kat rumah je..die nak aku masak..yg paling best pukul 2pm baru la hegeh2 nak cari ayam..memang tak jumpe la..hikhik..nasib la ade satu kedai ni jual barang basah bukak lagi..dapat la ayam...bahan lain ade..cume incik husband ni nak makan ayam pulak..hailaaa...

menu semalam semua husben yg decide..aku tukang masak jer..maklum la aku dah tak de idea..tp idea incik husben ni melampau pulak..tp aku gagah kan jugak la..jadi ke tidak ke belakang kire...hikhik...so menu yg di request ialah NASI MINYAK *my very first trial nih*, sambal sotong, daging hitam briyani & ayam goreng rempah..sekadar nak masak sotong & ayam tu aku tau la..bab nasi & daging tu kene la bukak kitab..hakhak...neves jugak takut tak jadi..

semalam start masak kul 4pm..selesai kul 6pm..berpoloh den sensorang kat dapur..ade satu insiden kelakar bile aku tengah masak sotong boleh pulak aku rase..adehhhh...lepas beberape minit baru aku sedar yg skang ni puasa..*dush dush*..tak sengaja u olsss...maklum la selama ni masak boleh merasa..tetibe bulan pose dah terlupe pulak..hikhik...

so here you go..menu semalam..husben kate sedappppp...nasi minyak tu elok je masaknye..mcm makan mase kenduri kawen..ayam pon sedap..rase rempah & garing....*kembang kuncup si isteri* alhamdullilah

nasi minyak yg menjadi..sambal sotong sedap..daging hitam enak..ayam goreng rempah mabeles.. ;)


sebelah malam nye pulak aku menggoreng cempedak..gigih incik husben mencari sampai kat chowkit petang tu..kalau beli kat PARAM lebih tepung dari isi..so masak sendiri puas hati..sedap makan panas2...
 

psssttt nat kate----> entri cerita berbuka ialah bila aku masak utk berbuka je..hihi

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 comments: