July 25, 2012

IFTAR #1 - Restoran Rebung

halooo..assalammualaikum..bulan ramadhan rezeki memang banyak..tambah pulak jemputan IFTAR..tak terbilang rasenye..semalam ade jemputan kat LE MERIDIEN..tp aku tak gi pon..kesian kat husben makan sorang pulak..maklum la jemputan ni semua tak boleh bawak pasangan..sbb melibatkan company kan...hari ni pulak first aku join IFTAR...dgn big boss..mule la rase mcm tak nak join..tp sbb department aku nih 2 org je melayu..tak ramai maka nak tak nak kene la jugak pegi..kang die perasan pulak aku tak de..hahaha..bajet org penting kan..hikhik...hmmm..sebabkan tak boleh bawak pasangan maka husben kene la berbuka kat rumah mak tanpa aku..huhu..kesian die kene bawak diri..hikhik...



so hari ni berbuka kat RESTORAN REBUNG...hmmm selalu gi lunch je kat sini..kalau berbuka ni la 1st time..tp rasenye same je kot..maybe ade additional menu je lah kan..overall aku suka restoran milik Chef Ismail nih..makanan sedap..selera melayu..layanan pon best..tambah2 kalau Chef Ismail ade..meriah u olsss..sangat la friendly chef nih..kalau komplen kat die kate kueh tak sedap, abis kene marah anak buah die..hakhakhak...

selalunye boss akan pilih tempat yg ade western jugak..sbb nye bos aku nih mat salleh..at least die boleh makan salad..bukan la kate die tak makan makanan melayu..die makan je tp kuantiti sikit..sayur mayur yg banyak nye pon..tp entah kenape taun ni die pilih tempat yg memang menu melayu 100%..hmmm maybe die nak try ikan patin masak tempoyak kot..hahaha..kok ye la kan...ape pon alasannye mak setuju jerrr...tak kisah la mane pon janji kenyang perut..

pada anda yg nak makan lauk pauk tipikal melayu cuba lah ke sini..memang best..tp harus diingat kan sblm dtg kene book dulu yek..jgn main terjah je..sbb restoran ni ramai peminat..penuh nanti tak de tempat pulak nak duduk..


Restaurant Rebung Chef Ismail
No 4-2 Lorong Maarof
Bangsar Park
59000 Kuala Lumpur
(Landmark: Dataran Maybank)

Tel: 03 22832119
Fax: 03 2283 4775



2 comments:

  1. jjcm time bebuke cik nat..

    ReplyDelete
  2. menarik nya.
    belum dapat lagi jemputan berbuka kat hotel tahun ni :(

    ReplyDelete