July 20, 2012

Marhaban ya Ramadhan ;)



assalammualaikum..alhamdullilah..sekali lagi ramadhan kembali utk tahun ini..maka dgn rasmi nye ESOK, 21/07/12 semua umat islam akan mula menjalankan ibadah puasa..
Ramadhan tahun ni berbeza bila aku akan sambut bersama suami buat pertama kalinya..oh bukan la maknenye sebelum ni tak pernah sambut bersama..tp rasenye feel tu lain kot..sbb taun ni boleh sahur bersama..kalau dulu mase belom kawen bangun sahur mak kejut..pas tu mak siap masakkan..hikhik

taun ni kene la aku yg bangun dulu kan..siap kan makanan..awal2 lagi aku dah tanye husben pasal sahur nak makan ape..wahhhh...over tau..bukan pe aku nak la prepare bahan2...so malam ni dah kene gi beli telur, ikan bilis..yg simple2...senang nak masak waktu sahur..lg pon bahan basah yg lain ade lg dalam peti ais..tengok lah esok kalau perlu aku gi la pasar..

bila berbuka pulak rasenye banyak mase berbuka kat umah mak kot..alahhh dekat je pon..mak pon dah plan bagai nak tambah meja kasi panjang utk berbuka..maklumla keluarga aku kan super ramai..bile dah reramai berbuka sesame kan best..meriah u olssss...

tp taun ni kami dah buat perjanjian..jeng jeng jeng...taun ni bukan setiap hari kat rumah mak yer..utk hari minggu especiallynye kami akan bergilir buat kat rumah masing2..pas tu reramai terjah...turn rumah aku harus la awal bulan..hahaha..

bila bulan puasa office hour pon berubah..balik kul 4 yer..so rasenye kalau sempat aku nak masak la..kalau tak buka kat umah aku bawak le ke rumah mak..hikhik..tp kalau sempat lah kan...sempat jer sebenarnyeee...

akhir kata,

Kurangkan bercakap, banyakkan senyum.
Berdoa sebanyak mungkin setiap hari.
Minta rezeki yang halal dan barakah.
Mohon kebaikan dunia dan akhirat.
Pinta keampunan dari segenap dosa.
Untuk diri-sendiri dan ahli keluarga.
Dan selepasnya untuk jiran, rakan dan umat Islam.
Sekali sekala bila teringat, doa untuk saya juga.
Semoga maqbul doa saudara sekelian, yang saya sayangi.
Semoga bertambah rezeki dan keberkahan hidup saudara semua.
Insya Allah....SALAM RAMADHAN..♥

5 comments:

  1. selamat berpuasa nat!
    jom berbuka sama2..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tertinggal pulak..selamat berpuasa izla!

      Delete
  2. sama lah kita, thn pertama berpuasa bersama suami :))
    Selamat berpuasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. @shurashushi selamat berpuasa jugak...selamat jugak utk kite ni masak time sahur..kihkihkih

      Delete