July 31, 2012

Cerita Raya : perihal baju raya!

haloooo..assalammualaikum...sape tak puasa hari ni angkat tangan..hikhik..alhamdullilah aku masih berpuasa..tp dah kantoi 1 hari sbb sakit perut yg melampau..tak boleh tahan punye..actually sepanjang puasa ni hari2 aku sakit perut..maybe sbb aku makan ubat yg doctor bg kot..ubat tu kalau makan memang kene melantak...so bila bulan puasa aku gagahkan jugak sampai la satu hari tahap gastrik aku tak boleh terfikir dek akal..hikhik

berbalik kpd cerita pasal raya..aku percaya setiap org mesti dah ade baju masing2 kan..especially those yg beli online or ready made..sekarang ni yg tengah HANGAT ialah baju JOVIAN MANDAGIE (JM) kan kan kan..sampai berebut org membelinye tak kira la kat ZALORA ke kat FIRST LADY(FL) ke..mcm pisang goreng panas...letak je habis..serius cantekkk..aku pon suke..tp kalau tak pikir baju raye aku yg sudah pon BURST bajetnye CONFIRM aku pon sambar sehelai..hikhikhik..biarlah aku tengok je org pakai baju JM tuh...*pasrah*

utk tahun ni raya sebagai ISTERI aku memang over excited..aku ade 5 pasang baju baru ye kawan2..plus 2 pasang baju yg dah siap tp tak pakai lagi..haaaa..ambik kau...manenye bajet tak BURST kan..isk isk..pas tu nak pulak aku tempah semuanye sebelum puasa..bila JM war2 kan yg ade baju design die akan jual kat FL mule la aku gigit jari..hakhakhak..tak pe la harap2 next year ade lagi lah yek incik JM..collection die memang gojes okeh..

last sunday hari mencollect baju raya..dinamakan LADIES day out...hari berjalan tanpa insan bernama lelaki..besttt kot..senang kami nak mengejap setiap kedai kat jln tar tu..nak berlama2 pon boleh..tp tak banyak jugak tempat yg kami singgah..cuma pergi tempat yg ditarget aje..sbbnye cuaca panas..pas tu nak kendong sikecik ALEEYA lagi..ngan nak berasak2 lagi..uihhh mak tak sanggup...

kedai pertama yg dituju ialah ARIANI..kat sini je dah berjam2...seronok budak yg melayan kami tu..banyak hasilnye utk hari tu..walaupon mungkin pening melayan kami ni tp aku rase budak tu tersenyum kot..banyak dah kami borong kat situ jer...pas tu terus tuju ke KAMDAR..aku nak cari langsir..yg ni paling cepat sekali..dapat je terus ambik & bayar..pas tu blah..hahaaha...cari ready made je..nak buat beria2 rumah baru belom boleh masuk lagi+.+..sedehhhh..tp tak pe lah..janji ade rumah nak berteduh ye dak..taun depan baru la aku pulun habis2an kat rumah baru pulak..insyaallah...

next stop kat pertama..nama kedai tu WALK IN..nak collect baju melayu lelaki2 kat rumah tu..7 pasang semuanya..ambik ko..penuh tangan kiri kanan kami nih...pas tu gi SOGO book tempat utk berbuka kat SECRET RECIPE..kalau tak book mau kami ni makan kat tangga je kot..hahaahha...dah selesai book kami patah ke GAYA WARISAN...ni utk collect baju kami2 ni la..hikhik..maka habis la duit kami setelah bayar baju kat GAYA WARISAN..hahahaha..padan muke...

sementara tunggu waktu berbuka kami merayau2 kat SOGO tu tengok ape yg berkenan..tp ape pon tak berkenan..sbb duit dah habis kot..hakhak..nak ke ATM panjang berjela pulak..kalau bayar guna debit cart kang BURST lagik..so buat2 la tak berkenan..kikiki...lepas berbuka kat SECRET RECIPE kami terus je balik..badan dah penat..barang dah banyak..kaki tangan pon dah sakit...

sampai rumah mak geleng kepala tengok anak2 perempuan die ni bershopping..pas tu semua terlentang kepenatan...nanti esok aku tunjuk sneak peek baju2 raye yek..hari ni tak sempat nak snap..hikhik...


psss..nat kate---> next week shopping lagi dgn husband pulak..dah ade list dalam otak..hakhakhak

6 comments:

  1. wahh wahh! selamat bershopping cik nat.!

    ReplyDelete
  2. 5 helai baju raya..??tmbah 2 lagi?? Huh :)) sakan betul

    Setahun sekali :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kan..kene la banyak..taun ni nak balik rumah mentua lagi..kalau raya kat KL sepasang cukup..pakai raya pertama je..kikiki

      Delete
  3. 5+2 baju raya??waahhh..bestnya..huhuuuu..
    kita punya spasang blom ada lg nih..hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MizaShoppe:setaun sekali buat baju..pas ni tak buat dah..hihihi

      Delete